رسالت رسانه؛ مطالبه‌گری، انعکاس خواسته مردم و اطلاع‌رسانی
کد خبر: 3744860
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹

رسالت رسانه؛ مطالبه‌گری، انعکاس خواسته مردم و اطلاع‌رسانی

گروه اجتماعی ـ مسئول سازمان بسیج رسانه مازندران گفت: رسانه باید مطالبه‌گر و پل ارتباطی میان مردم، دولتمردان و مسئولان باشد و ندای مردم را به درستی به گوش مدیران برساند و اطلاع‌رسانی دقیق داشته باشد.

  رسالت رسانه؛ مطالبه‌گری، انعکاس خواسته مردم و اطلاع رسانی

حسن افشار، مسئول سازمان  بسیج رسانه مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران با اشاره به آغاز به کار  بسیج رسانه در سطح سپاه و بسیج مستضعفین به دستور مقام معظم رهبری از سال 90-91، گفت: بسیج رسانه با جلوه رسانه‌ای  انقلاب اسلامی و ایجاد زمینه مناسب برای نقش‌آفرینی اصحاب رسانه در حوزه‌های مختلف با هدف تقویت، حمایت و تربیت کادر رسانه انقلاب برای ساخت انسان رسانه‌ای جهت ترویج فرهنگ ناب اسلامی ایرانی تشکیل شد.

وی با اشاره به فرمایش امام(ره) که دنیا تشنه اسلام ناب محمدی است، افزود:  هدف اصلی بسیج رسانه در ماموریت‌هایش دیده شده است.

راه‌اندازی 22 کانون بسیج رسانه در مازندران

رئیس بسیج رسانه مازندران با اشاره به اینکه تشکیل بسیج رسانه در مازندران، به ابتدای سال 94 برمی‌گردد و ما نیز در راستای همان اهداف گفته شده عمل می‌کنیم، تصریح کرد: به همت مجموعه همکاران، در بسیج رسانه و سپاه استان و  پشتکار شورای سازمان و اهالی رسانه توانستیم در 22 شهرستان، کانون بسیج رسانه را راه‌اندازی کنیم.

وی جامعه هدف بسیج رسانه را در میادین چهارگانه رسانه مکتوب، رسانه دیداری، رسانه شنیداری و رسانه دیجیتالی، عنوان کرد و افزود: این چهار میدان‌کاری رسانه، به 13 زیر شاخه جامعه هدف تقسیم می‌شوند که از جمله؛ سردبیران، هیئت‌های تحریریه فعال رسانه‌ای، فعالان فضای مجازی، عکاسان خبری، مستندسازان خبری و ... نمونه‌هایی از این زیر شاخه‌ها است.

افشار با اشاره به اینکه تعداد اعضاء بسیج رسانه در سال جاری از 750 نفر به یک هزار و 66 نفر ارتقاء یافته است، اظهار کرد: مازندران اولین استان در کل کشور است که توانست از آن چهار میدان و 13 زیر شاخه جامعه هدف، بیشترین جامعه هدف را به خود اختصاص دهد و به لحاظ تعداد فعالان رسانه و ماموریت‌هایی که برایشان پیش‌ بینی شده به خوبی نقش آفرینی کند.

وی  در پاسخ به این سوال که بین کانون‌های فعال شهرستانی کدامیک به اهداف بسیج  رسانه نزدیکتر بودند و انتظارات شما را برآورده کردند، افزود: به طور طبیعی از بین فعالان رسانه‌ای ما  عده‌ای قوی‌تر و زیباتر عمل کردند که ما در بین آنها شهرستان نکا را برای سال 96 - 97 معرفی کردیم که در مراسم استانی هم از آنها تجلیل شد.

مسئول سازمان  بسیج رسانه مازندران گفت: همانگونه که حضور زنان حماسه‌ساز ایرانی در دوران جنگ سخت تحمیلی  غیر قابل انکار است آنچه که مایه شرف و افتخار برای کشور ماست حضور بانوان و نقش آفرینی آنها در میادین مختلف به ویژه رسانه کشور، است و عدد مشارکت بانوان رسانه‌ای در بسیج رسانه چشمگیر بوده و به صراحت می‌توان، گفت که 60 درصد از فعالان این عرصه را بانوان تشکیل می‌دهند. 

وی با اشاره به نقش رسانه در مقابله با جنگ نرم و عملیات روانی و تاثیر فعالان خبری در این عرصه، افزود: امروزه رسانه به عنوان رکن چهارم دمکراسی مطرح است و ما باید حوزه رسانه را به عنوان یک قوه در کنار قوه مقننه و مجریه و قضائیه بدانیم.

مسئول سازمان  بسیج رسانه مازندران گفت: رسانه باید مطالبه‌گر و پل ارتباطی میان مردم و دولتمردان و مسئولان باشد و ندای مردم را به درستی به گوش مدیران امر برساند و در نتیجه به درستی اطلاع رسانی کند.

انتهای پیام 

captcha