همايش تخصصی «امر به معروف و نهی از منكر» در مراغه برگزار شد
کد خبر: 1085153
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۲

همايش تخصصی «امر به معروف و نهی از منكر» در مراغه برگزار شد

همايش تخصصی «امر به معروف و نهی ازمنكر» حوزه‌های چهارگانه بسيج خواهران ناحيه سپاه مراغه ديروز، 4 شهريورماه در سالن اجتماعات دانشكده كشاورزی اين شهرستان برگزار شد.


گروه سياسی: همايش تخصصی «امر به معروف و نهی ازمنكر» حوزه‌های چهارگانه بسيج خواهران ناحيه سپاه مراغه ديروز، 4 شهريورماه در سالن اجتماعات دانشكده كشاورزی اين شهرستان برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه آذربايجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمين فيضی‌زاده، مسئول نمايندگی ولی فقيه ناحيه سپاه مراغه در همايش تخصصی «امر به معروف و نهی از منكر» فريضه امر به معروف و نهی از منكر را تكليف شرعی و عمومی جهت حفظ دين و احكام اسلام و سلامت جامعه عنوان كرد و احيای اين فريضه واجب الهی را احيای همه واجبات و ارزشهای دين اسلام عنوان كرد، و در ادامه بر افزايش بصيرت و آگاه‌سازی و تقويت ايمان و اراده، اعتقاد و روحيه قوی جوانان جهت آراستگی اين قشر به معروفات و پيراستگی از منكرات و شناخت شيوه‌های ترويج اين فريضه در جامعه تأكيد كرد.


وی، ريشه‌يابی همه مشكلات و يافتن راهكارها و اصلاح همه امور و ترويج معروفات و تبين زشتی‌ها و خطرات منكرات رايج را در راستای فرهنگ سازی و فضاسازی جهت نشر و پويايی اين فريضه در جامعه عنوان كرد.


حجت‌الاسلام فیضی‌زاده گفت: قابليت فراگيری عمومی و اصل شناخت مخاطب و موقعيت و استفاده از تمام ظرفيت‌ها جهت اصلاح همه امور جامعه از شاخصه‌های بزرگ فريضه امر به معروف و نهی از منكر است.


حجت‌الاسلام والمسلمين نظری، استاد حوزه دانشگاه نيز در اين مراسم گفت: فريضه امر به معروف و نهی از منكر يک مسئله فردی نيست بلكه وظيفه شرعی و تكليف عمومی همه اقشار و افراد جامعه می‌باشد و عزم ملی را در احيای فريضه امر به معروف و نهی از منكر ضروری عنوان كرد.


وی ترک اين فريضه در جامعه را موجب فاصله و قطع رابطه امام و امت و رحمت و بركت الهی و گسترش ظلم و نشر ضد ارزش‌های دينی و تخريب ارزش‌های اسلامی و خدشه بر حريم ولايت و عفت اجتماعی كه مبتنی بر حق الله است عنوان كرد.


حجت‌الاسلام نظری، بر الگو گيری از علمدار كربلا ابوالفضل العباس(ع) جهت حفظ برپايی علم امر به معروف و نهی از منكر در جامعه و شناخت و تقويت اعتقاد به ولی امر المسلمين تأكيد كرد و اين امر را موجب پويايی و ماندگاری ارزشهای اسلام و اصلاح جامعه عنوان كرد.


همچنين مسئول امربه معروف و نهی ار منكر ناحيه سپاه مراغه و فرمانده نيروی انتظامی و دادستان عمومی انقلاب اين شهرستان نيز در طی سخنرانی‌های جداگانه به تبين تشريح تخصصی اهداف فريضه امربه معروف و نهی از منكر پرداختند.


یادآوری می‌شود که همايش تخصصی يک روزه امر به معروف و نهی از منكر با حضور فرماندهان و شورا و هيئت‌های امربه معروف و نهی از منكر حوزه‌های چهارگانه بسيج خواهران ناحيه سپاه مراغه در سالن اجتماعات دانشكده كشاورزی اين شهرستان برگزار شد.

captcha