محرم فرصتی برای تمرين مقاومت در برابر يزيديان زمان است
کد خبر: 1136968
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۰
محمدنبی حبيبی

محرم فرصتی برای تمرين مقاومت در برابر يزيديان زمان است

دبير كل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به فرارسيدن ايام محرم و تعظيم شعائر عاشورا گفت محرم فرصتی برای تمرين مقاومت در برابر يزيديان زمان است.


گروه سياسی: دبير كل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به فرارسيدن ايام محرم و تعظيم شعائر عاشورا گفت: محرم فرصتی برای تمرين مقاومت در برابر يزيديان زمان است.


به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روابط عمومی حزب مؤتلفه اسلامی محمدنبی حبيبی، دبيركل اين حزب كه در پايان نشست دبيران حزب متبوعش سخن می‌گفت، افزود: هدف از تهديد‌ها و تحريم‌های آمريكا بر سر ميز مذاكره و سازش نشاندن ملت ايران است.


وی افزود: ملت ايران با الهام از قيام عاشورا در مقابل همه تهديدها ايستاده است و اين آرزو را در حد توهم به دل رهبران كاخ سفيد خواهد نشاند و هرگز سر تسليم در برابر ستمگران تاريخ معاصر فرود نخواهد آورد.


حبيبی تصريح كرد: هدف از قيام كربلا اصلاح امور امت اسلامی بود، اكنون ملت ايران در مسير اصلاح خود و اصلاح امت اسلام قرار دارد و روز به روز در اين راه پيشرفت می‌كند.


وی خطاب به مداحان، وعاظ و هيئت های مذهبی اظهار كرد: ما بايد امروز مظلوميت ملت ايران و رهبری حسين‌گونه آن در صف‌بندی يزيديان زمان را به رخ جهانيان بكشانيم. ما بايد در محرم تمرين كنيم چگونه در صحنه حق و باطل حضور يابيم و در دفاع از حق مثل ياران امام حسين (ع) عمل كنيم.


دبير كل حزب موتلفه اسلامی با تجليل از رزمندگان اسلام در برپايی رزمايش آسمان ولايت و نيز شليك به پهباد آمريكايی در خليج فارس بيان كرد: ما امروز بايد از هوا، دريا و زمين آماده باشيم، اگر دشمن ديوانگی كرد در پاسخ به آن ترديد نكنيم. شست و شوی روح و جان در مكتب عاشورا، ترديد‌ها را زايل می‌كند و ايستادگی در راه انقلاب و اسلام و مقاومت در برابر دشمن در حفظ دين را به ما ياد می‌دهد.


حبيبی با اشاره به رهنمود‌های مقام معظم رهبری خاطر‌نشان كرد: دشمن اكنون در اتاق جنگ نرم درصدد است محاسبات ما را از مقاومت به سازش، از تدبير به خروج، از عقلانيت و از پيشرفت به تداوم عقب‌ماندگی تاريخی بكشاند.


وی افزود: آنها می‌خواهند ما در برخورد با فتنه 88 و مدد به بيداری اسلامی در منطقه باز بمانيم؛ به همين دليل موضوع سازش و مذاكره را می‌خواهند در درون تقويت كنند و جبهه مقاومت در برابر يزيديان زمان را در هم شكنند، اما محرم و عاشورای امسال آوردگاهی است كه همه نقشه‌ها و نيرنگ‌های نرم آنها را بر باد خواهد داد.


دبير كل حزب موتلفه اسلامی همچنين با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منكر بر ضرورت توجه بيشتر مردم و مسئولان به اين امر حياتی تاكيد كرد.


وی در بخش ديگری از سخنان خود در مورد مصوبات مجلس در خصوص توقف مرحله دوم هدفمندی يارانه‌ها و نيز تأمين كالاهای اساسی برای اقشار آسيب‌پذير گفت: مجلس دغدغه معيشت مردم را دارد . دولت هم بايد با اتخاذ تدابير علمی و عملی همين دغدغه را داشته باشد تا يك آرامش نسبی در بازار در خصوص پاسخگويی به مطالبات معيشتی مردم ايجاد شود.


حبيبی ادامه داد: البته دولت در شش ماهه اول امسال، مرحله دوم هدفمندی يارانه‌ها را اجرا نكرد و معاون برنامه‌ريزی و نظارت راهبردی رئيس‌جمهور نيز در مصاحبه خود اجرای مرحله دوم هدفمندی يارانه‌ها را در برنامه سال 92 ديده و آن را اعلام كرده است اما مجلس هم از نظر همراهی با دولت و هم از نظر اطمينان از اين امر آن را تصويب كرد تا امسال يك شوك ديگر به قيمت‌ها وارد نشود.


وی افزود: ارزش پول به شدت كاهش يافته است. گرانی و تورم به دهك‌های پايين فشار می‌آورد، طبيعی است بايد فكری برای آنها كرد لذا تصويب يك فوريت تأمين كالاهای اساسی برای اقشار آسيب‌پذير يك گام به جلو است .


وی همچنين در مورد تصميم‌گيری دولت در خصوص نرخ ارز و نيز تصميمات در مورد ممنوعيت ورود كالا يا صدور كالا به خارج بيان كرد: تلاش‌هايی را كه دولت برا ی حمايت از توليد ملی می‌كند قابل تقدير است اما برای اينكه اين تصميم‌ها درست و كارشناسی باشد بايد از تجربيات بخش‌های تخصصی غير دولتی هم در اين تصميم‌ها استفاده كرد تا خدای ناكرده آسيبی به توليد ملی وارد نشود.


دبير كل حزب موتلفه اسلامی خطاب به مسئولين دولتی تاكيد كرد: 8 ماه از سال 91 گذشته است، دولت بايد يك تحرك مشهود در حمايت از توليد ملی داشته باشد.


حبيبی همچنين با اشاره به قرائت تفريغ بودجه در مجلس اظهار كرد: بنا به گزارش تفريغ بودجه سال 89 شصت و پنج درصد موارد احكام ماده واحده به طور كامل رعايت نشده است. اين حكايت از يك بی انضباطی مالی در بدنه دستگاه‌های اجرايی و بنگاه‌های اقتصادی دولت دارد.


وی در ادامه گفت: چند گله از مجلس محترم در اين باره وجود دارد، اولا تفريغ بودجه وفق اصل 55 قانون اساسی بايد به مجلس مثل لايحه بودجه تسليم شود كه اين امر علی رغم اصلاح آئين‌نامه در اين مورد انجام شده است.


وی افزود: قرائت تفريغ 89 درمجلس در حالی كه مجلس و دولت درتدارك بودجه سال 92 هستند چه فايده‌ای دارد و از آن برای اصلاح اعداد و ارقام بودجه سال92 چگونه می‌شود استفاده كرد.


حبيبی تصريح كرد: سوم اينكه 8 ماه از سال 91 گذشته است تفريغ سال 90 هنوز به مجلس تسليم نشده است تا در نگاه به آن بودجه سال آتی استفاه شود.


وی ادامه داد: مردم و مجلس در جريان برخورد ديوان محاسبات با بی‌انظباطی‌های دستگاه‌های دولتی نيستند و از اقدامات ديوان در برخورد با متخلفين در گزارش تفريغ خبری نيست.


وی افزود : ما اميدواريم اين اشكالات در تسليم تفريغ بودجه سال 90 بر طرف شود.


حبيبی در پايان در خصوص مرگ زندانی وبلاگ‌نويس گفت: چنين حادثه‌ای تأسف‌آور است كه بايد در مورد چگونگی مرگ آقای ستار بهشتی قوه قضائيه با فوريت رسيدگی كند.


وی اضافه كرد: اقدام ويژه آيت الله لاريجانی برای پيگيری اين موضوع قابل تقدير است و احتمالا به زودی گزارش آن در اختيار افكار عمومی قرار می‌گيرد.

captcha