پايان همايش هند و جهان اسلام در دهلی‌نو
کد خبر: 1189028
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۹

پايان همايش هند و جهان اسلام در دهلی‌نو

همايش بين‌المللی «هند و جهان اسلام در قرن بيست‌ويكم» امروز، 28 بهمن‌ماه، در دهلی‌نو به كار خود پايان می‌دهد.


گروه بين‌الملل: همايش بين‌المللی «هند و جهان اسلام در قرن بيست‌ويكم» امروز، 28 بهمن‌ماه، در دهلی‌نو به كار خود پايان می‌دهد.


به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از خبرگزاری مالزی(Bernama)، اين همايش به همت مؤسسه مطالعات هدفمند هند(IOS) با هدف تحكيم روابط هند با جهان اسلام به مدت دو روز در دهلی‌نو برگزار شد.


«كی رحمان خان»، وزير امور اقليت‌ها در هند اين همايش را كه در آن شخصيت‌های عالی‌رتبه كشور هندوستان و كشورهای خاورميانه حضور داشتند، افتتاح كرد.


«محمد منظور عالم»، رئيس سازمان مطالعات هدفمند هند، در اين همايش گفت: اين همايش به منظور گسترش روابط ميان هندوستان با كشورهای اسلامی برگزار شده است. در گذشته روابط خوبی ميان هندوستان با كشورهای اسلامی وجود داشت اما از قرن نوزدهم به دليل مداخله استعمارگران، اين ارتباط متوقف شود.


وی افزود: اما اين روابط از زمان استقلال هندوستان در سال 1947 تاكنون در حال اصلاح و بازسازی بوده و اين همايش گامی در جهت رسيدن به اين هدف است.


اسلام در هند، روابط مالی و اقتصادی، نظام مالی و بانكداری اسلامی، همكاری‌های آموزشی، روابط بين‌المللی و ديپلماتيك از جمله موضوعاتی هستند كه در اين همايش دو روزه مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

captcha