افتخارآفرينان تيپ 40 ارتش در اردبيل تجلیل شدند
کد خبر: 1214904
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۴

افتخارآفرينان تيپ 40 ارتش در اردبيل تجلیل شدند

مراسم تجليل از افتخارآفرينان تيپ 40 ارتش در اردبيل روز گذشته، 30 فروردین‌ماه برگزار شد.


گروه اجتماعی: مراسم تجليل از افتخارآفرينان تيپ 40 ارتش در اردبيل روز گذشته، 30 فروردین‌ماه برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه اردبيل، محمد مختاری‌فر، فرمانده تيپ 40 ارتش جمعه، 30 فروردين‌ماه در مراسم تجليل از افتخارآفرينان تيپ 40 ارتش در اردبيل گفت: تيپ 40 ارتش در عمليات‌های مختلف در دوران دفاع مقدس مشاركت همه‌جانبه داشته به طوريكه از شمال‌غرب تا جنوب و از مرزهای تركيه تا دهانه فاو با مرزبانی از سرحدات جمهوری اسلامی ايران توانسته وظيفه خطير خود را انجام دهد.


وی ماندگارترين و زيباترين عمليات تيپ 40 ارتش در دفاع از اين مرز و بوم را عمليات نصر شش در منطقه ميمك اعلام كرد و افزود: تيپ 40 با تقديم 2 هزار و 560 شهيد و صدها جانباز و آزاده وفاداری خود را به نظام و آرمان‌های آن نشان داد و ثابت كرد كه مدافع انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن است.


مختاری‌فر خاطرنشان كرد: ما در عمليات‌های مختلف آفندی و پدافندی شركت كرديم به طوريكه در عمليات آفندی ميمك و پدافندی چزابه قادر شديم تا با صيانت از مرزهای كشورمان دشمن را به نقطه تسليم وادار كنيم.


اين فرمانده ارتش در ادامه سخنان خود آمادگی نيروهای ارتشی در دفاع از اين مرز و بوم را يادآور شد و تصريح كرد: ما هم در بعد تجهيزاتی و هم تاكتيكی توانسته‌ايم به قدرتمندی و صلابت واقعی دست پيدا كنيم.


مختاری‌فر اضافه كرد: در حال حاضر گردان‌های جنگ نامتقارن ما در آمادگی كامل به سر می‌برند به طوريكه اگر دشمن بخواهد جنگ نا هم‌ترازی را شروع كند ما پوزه او را به خاك می‌ماليم.


وی در ادامه به توانمندی ارتش در كنار تاكتيك و تكنيك‌های جديد اشاره و بيان كرد: اگر دشمنان ما كوچك‌ترين نابخردی را بكنند با حجيم‌ترين آتش تجهيزات مدرن نظامی ما روبه‌رو می‌شوند به طوريكه ارتش پرتوان ما امروز به هواپيماها و جنگ‌افزارهای جديد و كوبنده، تانك ذوالفقار و موشك‌های ضد تانك مجهز شده است.


فرمانده تيپ 40 ارتش توانمندی نظامی ايران را بی‌نظير توصيف كرد و ادامه داد: دشمن همه اين اطلاعات را كسب كرده و هرگز با آگاهی در باتلاق مرگبار نظاميان ايران پا نمی‌گذارد.

captcha