راه‌اندازی شبكه های اجتماعی مجازی اسلامی در دستور كار نهادهای اسلامی قرار می‌گيرد
کد خبر: 1220863
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۹

راه‌اندازی شبكه های اجتماعی مجازی اسلامی در دستور كار نهادهای اسلامی قرار می‌گيرد

شركت كنندگان در اجلاس بيداری اسلامی و علما در كميسيون «علماء فرصت‎ها و تهديدها در جهان اسلام» راه‌اندازی شبكه‌های اجتماعی مجازی اسلامی را تصويب كردند.


گروه سياسی: شركت كنندگان در اجلاس بيداری اسلامی و علما در كميسيون «علماء فرصت‎ها و تهديدها در جهان اسلام» راه‌اندازی شبكه‌های اجتماعی مجازی اسلامی را تصويب كردند.


به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، كميسيون «علماء فرصت‎ها و تهديدها در جهان اسلام» در اجلاس بيداری اسلامی و علما امروز 10 ارديبهشت برگزار شد.


شركت كنندگان در اين كميسيون با بيان اينكه يكی از مهم‌ترين آسيب‌ها و چالش‌های جهان اسلام دامن زدن به فرقه‌گرايی و اختلافات مذهبی است تاكيد كردند منازعات فرقه‌ای در جوامع اسلامی نتيجه مستقيم اين پديده شوم می‌باشد. در اين راستا، وظيفه و رسالت مهم علما اين است كه در جهت رفع اختلافات فرقه‌ای در جهان اسلام بكوشند و برای تحقق هر چه بهتر وحدت اسلامی بر زمينه‌های مشترك و وحدت‌آفرين بين فرق اسلامی تأكيد كنند. همچنين مذاهب، فرق و جريان‌های اسلامی ضمن پذيرش و شناسايی اختلافات فكری و عقيدتی، نبايد اجازه دهند كه اين اختلافات كه به نوبه خود می‌تواند مايه رحمت امت باشد، به تعارضات سياسی، جنگ و برادركشی، كه خواسته دشمنان دين است، تبديل شوند.


علمای جهان اسلام تكفير و وارد ساختن اتهام شرك و بدعت به مسلمانان ديگر و همچنين مباح دانستن جان، مال و آبروی آنها از گناهان نابخشودنی در نزد خداوند متعال و مايه سوء استفاده دشمنان دين به ويژه استكبار جهانی و صهميونيسم عنوان و تاكيد كردند: علما در اين زمينه بايد ضمن اجتناب از افتادن در اين دام، نقش آگاهی‌بخش خود را ايفا نمايند و امت اسلامی را به سوی توجه به مضامين الهی و اخلاقی دين مبين اسلام رهنمون سازند.


شركت كنندگان با اعلام اين كه دين اسلام دين ارشاد و هدايت انسان‌ها به سوی ارزش‌های الهی است، اظهار داشتند بر اين اساس يكی از چالش های مهم در عرصه جهان اسلام آن است كه مسلمانان و علمای امت از وظيفه ارشادی و تربيتی خود به ويژه در خصوص نسل‌های جديد و برطرف ساختن شبهات و پرسش‌های آنان غافل شوند.


شركت كنندگان در اين كميسيون تصويرسازی منفی عليه اسلام در غرب با هدف بدنام كردن دين و القای ناكارآمدی حكومت‌های دينی، از تهديدات مهمی عنوان كردند كه از طريق ابزارها و روش‌های مختلف از سوی غرب عليه جوامع اسلامی به كار گرفته می‌شود.


همچنين بر اين اساس رهبران كشورهای اسلامی می‌توانند با اتخاذ مواضع يكپارچه از طريق سازمان‌ها و نهادهای بين‌المللی از جمله سازمان كنفرانس اسلامی به مقابله با اين مسئله بپردازند.


علمای جهان اسلام ترويج و تحميل فرهنگ و هنجارهای غربی با هدف سست كردن باور‌های دينی را از جمله تهديدات غير قابل انكاری دانستند كه از سوی قدرت‌های استكباری جوامع اسلامی را نشانه گرفته است. مقابله صحيح و پيگير با اين تهديدات وظيفه تمامی مسلمانان به ويژه نخبگان جهان اسلام است.


نهادسازی و ايجاد ساز و كارهای تعامل ميان علما و راه‌اندازی شبكه‌های اجتماعی در فضای مجازی بين انديشمندان مسلمان جهت معرفی و دفاع از چهره واقعی و منوّر اسلام از ديگر راه كارهای مهم در اين نشست علمای اسلامی بود.


علمای شركت كننده با تاكيد بر اينكه تداوم جنبش بيداری اسلامی نيازمند بهره‌گيری از همه ظرفيت‌ها و امكانات جهان اسلام و كشورهای اسلامی كه به خصوص در عرصه دينی است، اعلام كردند در اين راستا بايستی ظرفيت‌ها و نقش نهادهای دينی مانند سازمان‌های حج و اوقاف و نهادهای خيريه و مذهبی در حمايت از جنبش بيداری اسلامی تبيين و گسترش يابد.

captcha