آشنايی با ‌ادريس ميركی، حافظ 12 ساله كردستانی
کد خبر: 1264024
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۱

آشنايی با ‌ادريس ميركی، حافظ 12 ساله كردستانی

ادريس ميركی، يكی از حافظان با استعداد كردستان است كه در سن 12 سالگی و در طول شش ماه حافظ كل قرآن شد.


گروه فعاليت‌های قرآنی: ادريس ميركی، يكی از حافظان با استعداد كردستان است كه در سن 12 سالگی و در طول شش ماه حافظ كل قرآن شد.


ادريس ميركی، حافظ 12 ساله كردستانی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌(ايكنا) شعبه كردستان، گفت: بنده ساكن شهرستان دهگلان هستم و از سن كودكی و خردسالی به تلاوت و قرائت آيات قرآن پرداخته‌ام.


وی با اشاره به اينكه از سن 9 سالگی روانخوانی قرآن را آغاز كرده، اظهار كرد: با تشويق و ترغيب خانواده و استعدادهای خود در زمينه‌های مختلف كار حفظ قرآن را در سن 12 سالگی آغاز كرده و در مدت شش ماه موفق به حفظ كامل آن شدم.


ميركی به حضور در مسابقات قرآنی در مرحله شهرستانی، استانی و كشوری اشاره كرد و افزود: سال گذشته در مسابقات قرآنی رشته حفظ قرآن رتبه اول مسابقات استانی را كسب كرده و در مرحله كشوری مسابقات قرآنی رده سنی نوجوانان كه در استان قم برگزار شد، نيز حائز رتبه برتر اين دوره از رقابت‌ها شدم.


وی در ادامه با اشاره به اهميت روی آوردن به قرآن و تلاوت آيات مبارك اين كتاب آسمانی اعلام كرد: پيامبر خدا(ص) می‌فرمايند؛ «ما اجتمع قوم فی بيت من بيوت الله يتلون كتاب الله و يتدارسونه بينهم الا نزلت عليهم السكينة و غشيتهم الرحمة و حفتهم الملائكة و ذكرهم الله فيمن عنده، گروهی در خانه‌ای از خانه‌های خدا در مسجد جمع می‌شوند و قرآن خدا را تلاوت می‌كنند و يا مشغول تعليم و تعلم قرآن هستند، تحت پوشش رحمت الهی قرار می‌گيرند و رحمت خدا به‌سوی آنها سرازير می‌شود و به‌خاطر نزول رحمت خدا قلب‌های آنها آرام می‌گيرد».


اين حافظ قرآن ادامه داد: خداوند متعال اين آرامش را بر قلب‌های آنها نازل می‌كند و رحمت خدا آنها را احاطه می‌كند و فرشتگان خداوند به احترام آن گروه كه قرآن را تلاوت می‌كنند آنها را احاطه می‌كنند و خداوند متعال هم در نزد فرشتگانش از اين انسان‌ها ياد می‌كند و به اين انسان‌ها كه دارای نفس اماره هستند ولی با نفسشان مبارزه می‌كنند مباهات می‌كند.


وی در ادامه با اشاره به اينكه آثار و بركات قرآن بر تمام زندگی او سرازير شده است، عنوان كرد: در دوران تحصيلم از مقطع ابتدايی تاكنون رتبه اول را در سطح مدرسه كسب كرده‌ام و در حال حاضر در دبيرستان نمونه دولتی مشغول به ادامه تحصيل هستم.


ميركی بيان كرد: در راستای ترويج و گسترش فرهنگ قرآنی بين دانش‌آموزان در حال حاضر كلاس‌های ترتيل و روخوانی قرآن را در سطح مدرسه به‌صورت روزانه برگزار كرده تا ساير دانش‌آموزان نيز از اين چشمه‌سار معرفت الهی بهره‌مند شوند.


وی در پايان يادآور شد: جوانان و نوجوانان بايد سعی كنند در كنار تلاوت قرآن با مأنوس شدن با آيات الهی در راستای ترجمه و تفسير قرآن گام بردارند.

captcha