علامه رضوی سلدوزی؛ ستاره درخشان آسمان فضل، انديشه و تقوا
کد خبر: 1273356
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۱
آشنايی با مفاخر فرهنگی آذربایجان غربی/4

علامه رضوی سلدوزی؛ ستاره درخشان آسمان فضل، انديشه و تقوا

علامه محمد امين رضوی سلدوزی يكی از چهره‌های حوزوی نادری بود كه با تكيه بر آيات قرآن، اخبار و احاديث معتبر و با استدلال علمی برای تعدادی از شبهات ناگشودنی مذهبی پاسخ می‌گفت.


گروه انديشه: علامه محمد امين رضوی سلدوزی يكی از چهره‌های حوزوی نادری بود كه با تكيه بر آيات قرآن، اخبار و احاديث معتبر و با استدلال علمی برای تعدادی از شبهات ناگشودنی مذهبی پاسخ می‌گفت.


به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه آذربايجان‌ غربی، علامه محمد امين رضوی از ستارگان درخشان آسمان علم، فضل، انديشه و تقوا به‌شمار می‌رود، وی يكی از چهره‌های نادر حوزوی است كه با تكيه بر آيات قرآن، اخبار و احاديث معتبر و با استدلال علمی برای تعدادی از شبهات ناگشودنی مذهبی پاسخ می‌داد.


وی در سال 1303 هجری شمسی در روستای راهدهنه سلدوز نقده چشم به جهان هستی گشود و پس از كسب مقدمات علوم زمانه برای ادامه تحصيل دينی به شهر مقدس قم عزيمت كرد و پس از كسب فيض از محضر علمايی چون آيت‌الله‌العظمی بروجردی و امام خمينی(ره) در اروميه رحل اقامت افكند.


وی مدتی را نيز در تهران اقامت گزيد و تشنگان علم و جويندگان حقيقت دور وجودش گرد آمده و از محضرش كسب فيض كردند، بی سبب نيست كه وی در آنجا به لقب علامه سلدوزی اشتهار يافت.


به جرأت می‌توان گفت كه علامه رضوی از شخصيت‌هايی است كه افق‌های جديدی را به روی پژوهندگان علوم حوزوی گشود به‌طوری كه برای نخستين بار در چندين روز آثار به جای مانده از اين استاد فرزانه مطالب جديدی در زمينه‌های علمی و فلسفی مثل تفسير ظاهر القرآن و شبهه آكل و مأكول مطرح شده است.


سرانجام اين عالم ربانی در سن 78سالگی يعنی در سال 1381 هجری شمسی به رحمت ايزدی پيوست و جنازه آن عالم جليل‌القدر به قم انتقال يافته و در جوار حرم كريمه اهل بيت حضرت فاطمه معصومه(س) آرام گرفت.

captcha