عوارض مرزهای زمینی حذف نشده است/ در حال رایزنی هستیم
کد خبر: 1335951
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۶
خدرنژاد خبر داد:

عوارض مرزهای زمینی حذف نشده است/ در حال رایزنی هستیم

گروه اجتماعی: معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه خواست سازمان حج و زیارت از مسئولان مرزی کشور حذف عوارض مرزهای زیارتی طی اربعین بود، گفت: همچنان در حال رایزنی با مسئولان هستیم اما فعلاً موافقتی صورت نگرفته است.


ناصر خدرنژاد، معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اینکه در حال حاضر در مرز مهران حضور داشته و در حال بررسی شرایط و امکانات پایانه‌های مرزی مورد استفاده زائران عتبات عالیات است، گفت: روز گذشته با مسئولان مرز شلمچه صحبت و قول مساعد آنها مبنی بر حذف 15 هزار تومان عوارض مرزی را دریافت کردیم ولی شب گذشته مسئولان این مرز اعلام کردند که این مسئله را باید در هیئت مدیره مطرح و بررسی سپس نظر قطعی خود را اعلام کنند.



وی با اشاره به اینکه درخواست سازمان حج و زیارت حذف این عوارض طی مدت اربعین حسینی(ع) بود، اظهار کرد: اعتقاد ما این نیست که کل عوارض باید جمع شود درخواست ما حذف این عوارض طی روزهای منتهی به اربعین حسینی بود که فعلاً در حال رایزنی با مسئولان هستیم و موافقت قطعی صورت نگرفته است.



خدرنژاد با ابراز رضایت از ایجاد هماهنگی‌های کامل بین مسئولان شهری، پایانه‌های مرزی، گمرک، مرزبانی و ... اظهار امیدواری کرد در سال جاری شاهد کمترین ایستایی برای زائران عتبات عالیات در مرزهای زمینی کشور باشیم.



وی از دیگر اقدامات صورت گرفته طی حضور خود در مرزهای خروجی کشور را ایجاد هماهنگی امور مربوط به زائران و هماهنگی هیئت‌هایی که علاقه‌مند به ارائه خدمات به زائران هستند عنوان کرد و گفت: شب گذشته دیداری با آیت‌الله موسوی جزایری برگزار و رهنودهای ایشان را دریافت کرده گزارشی از روند کار به ایشان ارائه شد.

captcha