مردم بدون ویزا عازم مرزهای خروجی به سمت عتبات عالیات نشوند
کد خبر: 1344451
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۸
اوحدی:

مردم بدون ویزا عازم مرزهای خروجی به سمت عتبات عالیات نشوند

گروه اجتماعی: رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به مشکلات به وجود آمده و کندی خروج زائران از مرزهای خروجی به سمت عتبات عالیات، تصریح کرد: مردم بدون ویزا به هیچ وجه عازم مرزهای خروجی کشور نشوند.


سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت در گفت‌‌و‌گو با خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اینکه در حال حاضر در مرز شلمچه در کنار تعداد زیاد زائران ایرانی حضور دارد، گفت: جمعیت بسیار زیادی از مردم در مرزهای خروجی کشور به سمت عتبات عالیات حاضر هستند.



وی با اعلام این مطلب که تا روز گذشته عبور از مرزها به سمت عراق به صورت روان انجام می‌شد، اظهار کرد: از روز گذشته دولت عراق اعلام کرد که در مرز ویزای انفرادی صادر می‌کند و همین مسئله باعث شد عده زیادی از مردم بدون ویزا به سمت مرز‌ها حرکت کنند.



اوحدی تشریفات قانونی مرز عراق برای صدور ویزای انفرادی را طولانی عنوان کرد و گفت: پاسپورت ایرانی باید به کشور عراق ارسال و پس از تبدیل شدن به ویزا به مرز ایران بازگردانده شود و همین مسئله باعث کندی ورود زائران به عراق شده است لذا توصیه اکید ما به مردم این است که بدون ویزا به هیچ وجه عازم مرزهای خروجی کشور نشوند.



وی افزود: در حال حاضر خروج از مرز شلمچه حالت روانی دارد و تنها مشکل تشریفات قانونی خروج از مرز است؛ چرا که پایانه‌های ما برای حداکثر دو هزار نفر به صورت روزانه در نظر گرفته شده‌ اما اکنون حدود 25 هزار نفر می‌خواهند روزانه از مرز خارج شوند.

captcha