5 اثر معنوی تفرش در فهرست آثار ملی کشور رونمایی شد
کد خبر: 1347789
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۷
با تأکید بر هنر تعزیه؛

5 اثر معنوی تفرش در فهرست آثار ملی کشور رونمایی شد

گروه هنر: در مراسمی از پنج اثر معنوی شهرستان تفرش که در آثار ملی کشور ثبت شده است با حضور مدیرکل مرکز موسیقی حوزه هنری کشور رونمایی شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، ارجمند، مدیر کل مرکز موسیقی حوزه هنری کشور5 دی در این آیین معنوی، گفت: تعزیه گونه‌ای از هنر چندرسانه‌ای در فرهنگ ایران است.



وی افزود: امروزه تهاجم فرهنگی در ایران نشانه‌های بارزی از جنگ نرم و مقابله با این تهدیدات نیازمند تقویت اعتقادات و باورهای دینی مردم است.



ارجمد اظهار کرد: مردم مهم‌ترین حافظان میراث معنوی هستند و جلوگیری از تحریفات موسیقی و نسخ تعزیه توسط مردم امکان‌پذیر است.



به گزارش ایکنا، رحمتی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی نیز در ادامه، افزود: تفرش از قدیم الایام بعنوان مهد تعزیه در استان و حتی ایران شناخته شده است.



وی بیان کرد: آمار بیشترین ثبت میراث تاریخی، طبیعی و فرهنگی این شهرستان در استان مرکزی به این شهرستان اختصاص دارد و این مهم نشانه قدمت و تاریخچه تفرش است.



رحمتی تصریح کرد: در این مراسم از پنج اثر معنوی ناملموس شهرستان تفرش که در فهرست آثار معنوی کشور ثبت شده پرده‌برداری می‌شود.



این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: این مراسم ها شامل هنر تعزیه تفرش، مراسم علم‌برانی، مراسم نخل گردانی، مراسم علم‌گردانی روستای عزالدین تفرش و مراسم نخل بندان محله طرخوران است.

captcha