شماره جدید فصلنامه علمی ــ پژوهشی اخلاق پزشکی منتشر شد
کد خبر: 1353635
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۸

شماره جدید فصلنامه علمی ــ پژوهشی اخلاق پزشکی منتشر شد

گروه سلامت: شماره 26 فصلنامه علمی و پژوهشی اخلاق پزشکی به صاحب امتیازی مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی منتشر شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، شماره 26 فصلنامه علمی ــ پژوهشی اخلاق پزشکی به صاحب امتیازی مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مدیر مسئولی علیرضا زالی، رئیس سازمان نظام پزشکی و سردبیری محمود عباسی، رئیس مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی منتشر شد.



در این شماره فصلنامه مباحثی از قبیل: تأثیر برنامه ارتباطی ـ آموزشی بر رضایت‌مندی بیماران مبتلا به سرطان تحت عمل جراحی از کنترل درد، تجربه اعضای خانواده بیماران تحت عمل جراحی از مفهوم حمایت در زمان انتظار: آنالیز محتوای کیفی، دیسترس اخلاقی در پرستاران شاغل در بیمارستان‌های آموزشی شهر جیرفت و بررسی نظرات اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مورد معیارهای یک استاد خوب دانشگاهی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.



همچنین ارتباط دیسترس اخلاقی و توانمندی محیطی در پرستاران بیمارستان‌های آموزشی شهر کرمان، درآمدی بر کدهای اخلاقی برای دانشجویان پرستاری در ایران، فضایل اخلاقی در پزشکی و طبابت کلینیکی و معنویت و تعالی معرفتی و رفتاری در نظام آموزش عالی نیز بخش دیگری از مقالات شماره 26 فصلنامه علمی و پژوهشی اخلاق پزشکی است.



یادآور می‌شود، در شماره 25 این فصلنامه نیز استرس اخلاقی در پرستاران و ارتباط آن با فرسودگی شغلی، بررسی ابعاد اخلاقی بکارگیری سلول‌های بنیادی جنینی، رویکردهای اخلاقی در تحقیقات کودکان، چالش‌های اخلاقی مراقبت از کودکان در مراحل پایان زندگی، حقوق اطلاعاتی بیمار: راهکارهایی برای امنیت اطلاعات در محیط الکترونیکی، بررسی موضوعی و کمی مقالات مرتبط با اخلاق پزشکی در کشورهای اسلامی منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی و شمایی از مسئولیت مدنی پرستاران ارائه شده است.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
غلام حسین محبی پور
|
-
|
۱۳۹۳/۰۴/۰۸ - ۱۱:۲۹
0
1
سلام علیکم مسئول دفتر اخلاق پزشکی
تقاضا مندیم فصل نامه شما را دریافت کنیم
غلام حسین محبی
|
-
|
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ - ۰۹:۱۴
0
1
پزشکان متعهد ، علم را به زیور حکمت می‌آرایند

شفقت را با جدیت همراه می‌سازند

انصاف را زینت بخش رفتارشان نموده
و
آنگاه طبابت می‌کنند.

دانشگاه جندی شاپور اهواز
دانشکده پزشکی
گروه اخلاق پزشکی
غلام حسین محبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۱ - ۰۱:۱۰
0
0
به نام خدا
با سلام و عرض ادب
لطفا باتوجه به رازداری و محرمانه بودن نوع بیماری ،بیمار لطفا تشخیص بیماری را از روی تابلو بیمار حذف بفرمائید.
captcha