هوشیاری مسلمانان لازمه مبارزه با پدیده تکفیر است
کد خبر: 1360702
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۹
خلیل حمدان:

هوشیاری مسلمانان لازمه مبارزه با پدیده تکفیر است

گروه بین‌الملل: عضو هیئت رئیسه جنبش «امل» لبنان با تاکید بر لزوم هوشیاری مسلمانان در برابر فتنه تکفیر، اظهار داشت: فتنه تکفیر به جایی رسیده است که خوردن جگر مسلمانان و فوتبال بازی کردن با سرهای مسلمانان مباح می‌شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا( خلیل حمدان، ضمن سخنانی در مراسم اختتامیه بیست وهفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که امشب(29 دی‌ماه) در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با تقدیر از جمهوری اسلامی ایران و رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای جهت تلاش برای تحقق وحدت جهان اسلام، اظهار داشت: ایران در زمینه‌های فکری و عملی تحقق وحدت اسلامی تلاش‌های بسیاری کرده و راه و روش امام خمینی(ره) پس از گذشت ده‌ها سال همچنان ادامه دارد.



وی افزود: امام خمینی (ره) همیشه بر وحدت اسلامی تاکید داشتند و اکنون این کنفرانس که حول محور «قرآن کریم و نقش آن در وحدت امت اسلامی» برگزار می شود، تاکیدی بر هدف امام راحل (ره) به شمار می آید.



خلیل حمدان تصریح کرد: جهان اسلام در حال حاضر به مرکز جنگ و درگیری تبدیل شده است و سؤال اساسی این است که این جنگ بر سر چه چیزی است؟ و منافع چه کسی را تأمین می کند؟



وی در ادامه گفت: جایگاه فلسطین در این جنگ کجاست؟ و چرا رسانه‌های جهانی که بر مسائلی از قبیل اختلافات قومی و نژادی تاکید دارند، مسئله فلسطین را در اولویت خود قرار نمی‌دهند و کودکان فلسطینی که در زندان‌های اسرائیلی به سر می‌برند را به فراموشی سپرده‌اند؟



وی اظهار داشت: دشمن، جنگ جهانی تمام عیاری را علیه سوریه به راه انداخته، امنیت لبنان را هدف قرار داده، روزانه تعداد زیادی از کودکان عراقی را به کام مرگ می برد و در ایران نیز به دنبال ایجاد تفرقه قومی است.



به گفته مسئول پیگیری پرونده امام موسی صدر، دلیل این اقدامات دشمن چیزی نیست جز اینکه این کشورها محور مقاومت را در منطقه شکل می دهند و ایران نیز به این خاطر هدف دشمنان قرار گرفته است که پایه و اساس امت اسلامی را شکل می‌دهد و مسئولیت دفاع از مسائل این امت را بر عهده گرفته است.



خلیل حمدان تاکید کرد: ایران از طریق رهبرانش ثابت کرده که کشور قدرتمندی است و خواهان ایجاد روابط حسنه با همسایگانش است، اما از 30 سال پیش که از تأسیس جمهوری اسلامی می گذرد هدف انواع دشمنی‌ها قرار گرفته، در حالی که تا کنون علیه هیچ کشوری اعلام دشمنی و عداوت نکرده است.



نماینده «نبیه بری»، رئیس مجلس لبنان در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با انتقاد از رسانه‌های جهان عرب و جهان اسلام برای عدم پوشش حقایقی که در کشورهای اسلامی در حال رخ دادن است، تاکید کرد: برای مقابله با فاجعه‌ای که جهان اسلام راه تهدید می‌کند، نیاز به هوشیاری مسلمانان داریم.



وی با اشاره به خشونت‌ها و ناآرامی‌های اخیر در جهان اسلام، بیان داشت: سؤالی که در این جا مطرح می‌شود این است که چه کسی مسئول این نارامی‌ها و چه کسی بهره‌بردار از وضعیت موجود است؟ جهان عرب و جهان اسلام به شدت به مسئله وحدت نیاز دارند تا بتوانند در برابر عملیات تروریستی و تخریب برنامه‌ریزی شده مقابله کنند.



نماینده رئیس مجلس لبنان در ادامه با اشاره به مسئله فلسطین، تصریح نمود: مسئله فلسطین از اولویت‌های اصلی جوامع اسلامی خارج شده است و مسلمانان مشغول درگیری با یکدیگر هستند.



وی افزود: سوریه که محور اصلی مقاومت در منطقه محسوب می‌شود، هیچ گاه زیر بار فشارهای رژیم صهیونیستی نرفت؛ در عراق شاهد انفجارهای تروریستی روزافزون هستیم؛ در لبنان نیز بحران وارد فاز جدیدی شده است و ایران نیز در معرض هجمه‌های ناجوانمردانه رسانه‌ای و اقتصادی غرب و ایادی آن در منطقه است، بدین گونه است که مسئله فلسطین در حال فراموشی است و اختلافات گسترش یافته است.



وی همچنین با اشاره به موضوع کنفرانس وحدت اسلامی امسال، گفت: مسلمانان باید به تعالیم و آموزه‌های قرآن کریم بازگردند و به اوامر الهی از جمله «واعتصموا بحبل الله....» بازگردند و به حبل الهی چنگ زنند.



خلیل حمدان با بیان این که مسلمانان باید به گذشته خود بازگردند، خاطرنشان کرد: ما در گذشته منادیان بسیاری در تقریب از جمله شیخ شلتوت، علامه شرف الدین و امام خمینی(ره) را داشتیم و اینک امام خامنه‌ای این راه را ادامه می‌دهند.

مطالب مرتبط
captcha