مقاومت در برابر گناه مانع شکستن توبه است
کد خبر: 1372215
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۱
حجت‌الاسلام فردوسی:

مقاومت در برابر گناه مانع شکستن توبه است

خبرنگاران افتخاری/امیرمحسن سلطان‌احمدی: یک محقق حوزه علمیه قم و مؤلف برنامه تربیتی منهاج فردوسیان در خصوص چاره توبه شکستن، گفت: کسانی که بسیار توبه می‌شکنند برای رهایی از این گرداب باید آن‌قدر در برابر انجام گناه مقاومت کنند تا توانایی لازم برای پاک ماندن را کسب کنند.

به گزارش خبرنگار افتخاری  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام فردوسی، محقق حوزه علمیه قم و مؤلف برنامه تربیتی منهاج فردوسیان درباره شکستن توبه گفت: از صفات مردان خدا این است که در مقابل گناه، مقاوم می‌شوند یعنی اگر بارها در فضای آلوده قرار بگیرند، آلوده نمی‌شوند.

وی گفت: برای رسیدن به این مرحله باید تمرین کرد. یعنی با فراهم شدن شرایط گناه، مقاومت کند تا آنجا که بی‌اختیار گناه نکند. این مقاومت را آن‌قدر ادامه دهد که دیگر توانایی لازم برای پاک ماندن را کسب کند.

این محقق حوزه علمیه گفت: ابو حامد غزالى در کتاب احیاء مى‌گوید « اگر معنى قبول را فهمیده باشى شک نخواهى داشت که هر توبه صحیحى پذیرفته و مقبول است.  کسانى که به نور بصیرت مى‌بینند، و از انوار قرآن مدد مى‌گیرند، مى‌دانند که هر قلب سلیمى مقبول خدا و در آخرت در جوار او بهره‌مند از نعمت اوست و آمادگى دارد که با چشم خود به وجه اللّه بنگرد». 

وی افزود: قلب در اصل، سلیم آفریده شده است زیرا هر نوزادى با فطرت خداپرستى آفریده مى‌شود امّا آن سلامت توسط کدورتى که گرد و غبار گناهان بر آن ایجاد مى‌کنند از دست مى‌رود و مى‌دانند که آتش ندامت این کدورت و غبار را از بین مى‌برد و نور حسنه ظلمت سیئه را از بین می‌برد.

captcha