اجرای برنامه بسیج سلامت نوروزی از اول اسفند/ تشدید نظارت‌های بهداشتی
کد خبر: 1375041
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰
سیاری خبر داد:

اجرای برنامه بسیج سلامت نوروزی از اول اسفند/ تشدید نظارت‌های بهداشتی

گروه سلامت: معاون بهداشتی وزارت بهداشت از برگزاری برنامه بسیج نوروزی سال 1393 از ابتدای اسفندماه جاری به منظور ضرورت تشدید نظارت‌های بهداشتی بر اماکن عمومی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) علی‌اکبر سیاری، معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این مطلب اظهار کرد: برنامه بسیج نوروزی با توجه به نزدیکی فصل بهار و ایام تعطیلات نوروزی به منظور ضرورت تشدید نظارت‌های بهداشتی هدفمند بر فعالیت مراکز و اماکن عمومی خاص مانند مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، مراکز اقامتی، تفریحی و گردشی و تاریخی اجرا می‌شود.
معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: وزارت بهداشت به منظور حفظ سلامت مسافران نوروزی و پیشگیری از بروز اپیدمی‌های منتقله از آب و غذا برنامه بسیج سلامت نوروزی را برگزار می‌کند.
سیاری با بیان اینکه اجرای این برنامه طی ابلاغی به معاونت‌های بهداشتی سراسر کشور اعلام شده است، از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور خواست تا با استفاده حداکثری از توان کارشناسی و امکانات تحت مسئولیت خویش با حضور فعال بر اجرای این طرح و همچنین هماهنگ بودن این برنامه در سراسر کشور نظارت کامل داشته و تمامی کارشناسان بهداشت محیط نسبت به تهیه و تدوین برنامه عملیاتی و اجرای برنامه طبق دستورالعمل اقدام کنند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع سلامت و رسالت سنگین وزارت بهداشت جهت نظارت بر اماکن عمومی، اضافه کرد: انتظار می‌رود هم نسبت به پوشش نظارت بر مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن حساس و همچنین پوشش نظارتی بر اماکن اقامتی و اماکن بین راهی اقدام شود.

captcha