دوای درد کشورهای اسلامی توسل به قرآن و اهل بیت(ع) است
کد خبر: 1376136
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۶
آیت‌الله‌العظمی صافی‌گلپایگانی:

دوای درد کشورهای اسلامی توسل به قرآن و اهل بیت(ع) است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه امروز دوای دردهای کشورهای اسلامی توسل به قرآن واهل بیت(ع) است، گفت: قرآن برای دنیای معاصر بیشتر از عصر جاهلیت، کتاب و هدایت است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، پیام آیت‌الله ‌العظمی لطف‌الله صافی‌گلپایگانی از مراجع عظام تقلید شیعه خطاب به همایش ملی قرآن کریم و میراث رضوی توسط حجت‌الاسلام سیدجواد خاتمی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه حکیم سبزواری قرائت شد که متن پیام به شرح زیر است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ. قال الله الحکیم: «إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یِهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ ...؛ قطعا این قرآن به [آیینى] که خود پایدارتر است راه مى‏‌نماید»(اسراء/ 10)

اللهّمَ صَلّ عَلی عَلی بنْ موسَی الرّضا المرتَضی الامامِ التّقی النّقی و حُجَّّتکَ عَلی مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثری الصّدّیق الشَّهید صَلَوةَ کثیرَةً تامَةً زاکیَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه کافْضَلِ ما صَلّیَتَ عَلی اَحَدٍ مِنْ اوْلیائِکَ.

با عرض سلام و ادب به خادمان قرآن کریم و عزیزان شرکت کننده در این همایش نورانی که با عنوان قرآن کریم و میراث رضوی برپا شده است مطالبی را به عرض می رسانم: سخن درباره قرآن کریم و میراث رضوی آنقدر با اهمیت است که اشخاصی که در درجات بالایی از علم هستند نمی‌توانند حق مطلب را ادا نمایند. باید درباره قرآن کریم آورنده بزرگ آن، حضرت رسول اکرم(ص) و حضرات معصومین(ع) بگویند و ما از بیانات گوهربار آنان استفاده کنیم.

پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) می‌فرمایند: «هو نور مبین و حبل المتین» قرآن نور است و مردمی را که طالب تقرب به خداوند و نیک بختی دنیا و آخرت باشند به راه های سلام و آسایش هدایت می کند و از تاریکی ها خارج و به روشنایی می رساند.

پیام‌های قرآنی همه نجات‌بخش، انسان‌ساز، سعادت‌آفرین و اعلام آزادی حقیقی و اعلام جایگاه رفیع انسانیت است پیام‌های عدالت‌پرور، ستم‌ستیز و نابود کننده استعمار، استعباد و استحقار است.

قرآن کریم معجزه باقیه و برهان حقانیت رسالات همه انبیا و وحی است و علم هرچه پیش برود بر قرآن سبقت نمی گیرد. این قرآن دانشمندان را به تفکر و اندیشیدن در عالم آفرینش و کشف اسرار و خواص عناصر بی شمار نهفته در کائنات  تشویق می نماید؛ امروز قرآن برای دنیای معاصر بیشتر از آنکه برای دنیای عصر جاهلیت کتاب بود، کتاب و هدایت است. قرآن برای دنیای معاصر بیشتر از عصر جاهلیت، کتاب و هدایت است.

این حرکت قرآن‌پژوهی و قرآن شناسی در دانشگاه‌ها در زمانی که خلأ معنویت بشر را در تنگناهای تاریک و بن بست ها قرار داده و از استراحت و اطمینان قلب محروم نموده است خدمتی بزرگ به عالم انسانیت است و بسیار مایه افتخار و سرافرازی که دانشگاهیان کشور در صف مقدم دعوت جهانیان به قرآن هستند.

خوشبختانه این غناء قرآنی با ولایت اهل بیت(ع) (ثقلین) مسلمانان را از انحراف ضلالت و تفسیرهای تحریف‌آمیز دیگران محفوظ و مصون می‌دارد. اگر جامعه ما ادارات، بازار و مراکز علمی و فرهنگی ما با قرآن آشنا باشند و از اهل بیت(ع) کسب نور و فضیلت نمایند، تاریکی‌ها به نور و جهل به علم و دانش و ضلالت و گمراهی به هدایت و حقیقت و دروغ و ستم به صداقت و عدالت مبدل می‌گردد. امروز دوای همه دردهای کشورهای اسلامی توسل به قرآن واهل بیت(ع) است.

در پایان از همه دانشگاهیان عزیز و مردم شریف سبزوار که در طول تاریخ اسلام تعبد، صداقت و تعهد خود را به دستورات شرع مقدس ثابت نموده اند و بخصوص از مسئولان محترم همایش تقدیر و تشکر می کنم. ان شاءالله تعالی مشمول عنایات حضرت بقیه‌الله الاعظم ارواحنا فداه باشید.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
16 ربیع الثانی 1435 هجری قمری
لطف‌الله صافی‌گلپایگانی

یادآور می‌شود، پیام آیت‌الله العظمی صافی‌گلپایگانی از مراجع عظام تقلید شیعه خطاب به همایش ملی قرآن کریم و میراث رضوی، صبح امروز، 28 بهمن‌ماه در محل تالار استاد محمدتقی شریعتی دانشگاه حکیم سبزواری توسط حجت‌الاسلام سیدجواد خاتمی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری قرائت شد.

captcha