«ادراکات اعتباری علامه طباطبایی(ره) و فلسـفه‌ فرهنگ» رونمایی می‌شود
کد خبر: 1382099
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۷

«ادراکات اعتباری علامه طباطبایی(ره) و فلسـفه‌ فرهنگ» رونمایی می‌شود

گروه اندیشه: کتاب «ادراکات اعتباری علامه طباطبایی(ره) و فلسفه‌ فرهنگ»، تألیف علی‌اصغر مصلح در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در این نشست که با نقد و بررسی کتاب «ادراکات اعتباری علامه طباطبایی(ره) و فلسفه فرهنگ» همراه است، رضا داوری اردکانی، رئیس فرهنگستان علوم، سیدحمید طالب‌زاده، دبیر شورای تحول علوم انسانی، حسین کلباسی و رضا سلیمان حشمت، اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و بنایی جهرمی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی حضور خواهند داشت و به سخنرانی می‌پردازند.
بنابر این گزارش، در این نشست، ابتدا علی‌اصغر مصلح به تشریح نظریه‌ خود در باب نقش نظریه ادراکات اعتباری علامه طباطبایی(ره) در گفت‌وگوی عالم اسلامی با فرهنگ غربی می‌پردازد و سپس حاضران در این نشست به نقد و بررسی این نظریه می‌پردازند.
گفتنی است که این نشست به میزبانی گروه تاریخ و تمدن غرب پژوهشگاه علوم انسانی و با هدف بررسی امکان نظریه علی‌اصغر مصلح در باب ادراکات اعتباری علامه طباطبایی(ره) به عنوان مبنایی فلسفی در زمینه‌های مختلف غرب‌شناسی برگزار می‌شود.
یادآور می‌شود، کتاب «ادراکات اعتباری علامه طباطبایی(ره) و فلسفه‌ فرهنگ» در 144 صفحه و با قطع رقعی توسط انتشارات پگاه روزگار نو در نیمه‌ دوم اسفندماه، روانه‌ بازار نشر می‌شود.
در مقدمه‌ این کتاب آمده است: «تلاش علامه طباطبایی(ره) در بحث ادراکات اعتباری، بهترین کوشش برای گستردن مبانی فلسفه اسلامی به منظور فهم عالم مدرن و معاصر و درک ژرف‌تر مناسبات حاکم بر آن است. حتی قرار گرفتن بحث در ادامه‌ بحث پیدایش کثرت در ادراکات، حکایت از مواجهه آن متفکر با یکی از بزرگ‌ترین مسائل دوره مدرن، یعنی درک اسباب تکثر در فرهنگ‌ها و ارزش‌ها و هنجارهای غالب در تاریخ و عالم انسانی، دارد».
یادآور می‌شود، علاقه‌مندان به شرکت در این نشست می‌توانند از ساعت 9 تا 12 روز سه‌شنبه 13 اسفندماه به سالن حکمت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی واقع در بزرگراه کردستان، تقاطع خیابان ایران‌شناسی مراجعه کنند.

captcha