زمینه رونق اقتصادی را با پرهیز از تجملات بیهوده فراهم کنیم
کد خبر: 1393053
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
حجت‌الاسلام صادقی‌نسب:

زمینه رونق اقتصادی را با پرهیز از تجملات بیهوده فراهم کنیم

گروه اجتماعی: امام جمعه گناباد گفت: متأسفانه تجمل‌گرایی، تشریفات زائد و خرید کالاهای خارجی اقتصاد ما را با چالش‌هایی مواجه کرده است که باید با صرفه‌جویی و پرهیز از تجملات بیهوده زمینه رونق اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسن صادقی نسب، امام جمعه گناباد 22 فروردین‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان در آستانه ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) به تشریح ویژگی‌های اخلاقی و سبک زندگی این بانوی بزرگوار پرداخت و گفت: ولایت‌مداری، حمایت و پشتیبانی قاطع از ولایت دو ویژگی بارز دخت نبی مکرم اسلام(ص) بود.

وی با بیان اینکه بعد از وفات پیامبر(ص)، حضرت صدیقه طاهره(س) از امیرالمؤمنین(ع) حمایت کردند و امام زمان خود را تنها نگذاشتند، تأکید کرد: آن حضرت در راه پشتیبانی از رهبر به شهادت رسیدند چون می‌دانستند اگر رهبر تنها بماند، ستمگران بر جامعه مسلط می‌شوند و ارزش‌ها را پایمال می‌کنند.

خطیب جمعه گناباد با اشاره به اطاعت‌پذیری کامل حضرت زهرا(س) از ولایت در زمان پیامبراکرم(ص) و امام علی(ع)، ولایت‌پذیری را رمز موفقیت و ضامن استمرار نظام جمهوری اسلامی برشمرد و تصریح کرد: مردم ایران افتخار دارند از همان روزهای ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، ولایت را تنها نگذاشته‌ و همواره حمایت و پشتیبانی خود را از ولایت فقیه ثابت کرده‌اند.

حجت‎الاسلام صادقی‎نسب با اشاره به نامگذاری سال به عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: برای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و تحقق اقتصاد مقاومتی باید از تجمل، تشریفات، اسراف و تبذیر بپرهیزیم چراکه این عوامل از آفات مهم و بلای اقتصاد کشور به شمار می‌رود.

وی به شرایط تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: متأسفانه تجمل‌گرایی، تشریفات زائد و خرید کالاهای خارجی اقتصاد ما را با چالش‌هایی مواجه کرده است که باید با الگو گرفتن از زندگی ائمه اطهار(ع)، صرفه‌جویی و پرهیز از تجملات بیهوده زمینه رونق اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم کنیم.

امام جمعه شهرستان گناباد، از امام علی(ع) به عنوان کارآفرین نمونه اسلام یاد کرد و با تشریح فعالیت‌های مولای متقیان(ع) در جهت ایجاد اشتغال و تولید از جمله ایجاد نخلستان‌ها، گفت: اشتغال‌آفرینی در حقیقت ولایت‌پذیری، عبادت، تولید و مایه فخر و مباهات است.

وی در خطبه دوم نمازجمعه 22 فروردین‌ماه گناباد با اشاره به تصویت قعطنامه و بیانیه های مختلف علیه جمهوری اسلامی در غرب، گفت: اینها همه بهانه‎ای بیش نیست چون نمی‌توانند با ایران به صورت مستقیم درگیر شوند، این بهانه تراشی‌ها را انجام می‌دهند.

حجت‎الاسلام صادقی‎نسب با عنوان اینکه به گفته رهبر انقلاب موافقت با مذاکرات برای شکستن فضای خصمانه جبهه استکبار بر ضد ایران بود، افزود: همچنان که ایشان گفته‌اند، باید این مذاکرات ادامه یابد و در عین حالی که هیچ یک از دستاوردهای هسته‎ای کشور قابل تعطیل شدن نیست.

وی اضافه کرد: تحریم و فشارهای غرب برای موضوع هسته‎ای نیست بلکه آن‌ها با استقلال ایران و جمهوری اسلامی مخالفند و به همین دلیل در مذاکرات هسته‌ای، بهانه حقوق بشر مطرح کرده‌اند و اگر آن نیز حل شود، بهانه دیگری می‌آورند.

حجت‌الاسلام صادقی‌نسب در ادامه خطبه‌ها با اشاره به 21 فروردین‌ماه سالروز شهادت سپهبد صیاد شیرازی اظهار کرد: افتخار می‌کنیم که نیروهای مسلمان ارتش غیور، سپاه پاسداران، بسیج خداجو و نیروهای انتظامی در دوران دفاع مقدس عملکرد درخشانی داشتند و امروز نیز با کمال اقتدار در برابر تمام بدخواهان انقلاب ایستاده‌اند و از اسلام و ارزش‌های دینی حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

وی با تأکید بر نقش شهید صیاد شیرازی در پیروزی‌های دوران جنگ تحمیلی علیه ایران تصریح کرد: این شهید از طلایه‌داران وحدت و هماهنگی میان ارتش و سپاه بود و خدمات زیادی به اسلام و ایران کرد. 

حجت‌الاسلام صادقی نسب با بیان اینکه فداکاری و ایثار شهدا، نظام اسلامی را بیمه کرد، ادامه داد: شهدا در دوران دفاع مقدس با فدا کاری و ایثار خونشان ایران را سر بلند و استقلال، تمامیت ارضی، عزت ، اقتدار و نظام اسلامی را علی‌رغم همه توطئه‌ها بیمه کردند.

وی با اشاره به 20 فروردین روز فناوری هسته‌ای ضمن تجلیل از شهدای این عرصه، اظهار کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند: «مهم‌ترین فایده دانش هسته‌ای این است که اعتماد به نفس ملی تقویت می‌شود»، وقتی جوانانمان در پیشرفته‌ترین دانش‌ها به خود کفایی رسیده‌اند و آن را بومی کرده‌اند زمینه برای پیشرفت‌های علمی دیگر نیز فراهم می‌شود.

خطیب جمعه گناباد با اشاره به سالروز وفات فاطمه ام البنین(س) به عنوان مادر 4 شهید که روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی، عزت و سربلندی مردم ایران مدیون خون شهدا و صبر و تحمل مادران آن‌هاست.

وی با عنوان اینکه این مادر ولایت‌مدار و صبور ضمن افتخار به شهادت فرزندان خود اعلام کرد که سوگواری من برای فرزندانم نیست بلکه برای سیدالشهداء(ع) است، تصریح کرد: در زمان ما نیز خانواده‌های شهدا به ویژه مادران و همسران شهدا از آن بزرگوار سرمشق گرفته‌اند و به گفته رهبر معظم انقلاب اگر مادران و همسران شهدا بی صبری نشان می‌دادند شوق جهاد در راه خدا و شهادت در دل مردان می‌خشکید.

captcha