انتشار کتاب «منشور فرهنگ از دیدگاه رهبری» با افزوده‌هایی از پیام نوروزی
کد خبر: 1394222
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷

انتشار کتاب «منشور فرهنگ از دیدگاه رهبری» با افزوده‌هایی از پیام نوروزی

گروه ادب: کتاب «منشور فرهنگ از دیدگاه رهبری» با افزوده‌هایی از پیام نوروزی سال 93 منتشر شده است و در نمایشگاه کتاب تهران ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) در نمایشگاه کتاب سال جاری در نظر دارد، کتاب «منشور فرهنگ از دیدگاه مقام معظم رهبری» را به مخاطبان ارائه کند. این اثر در مهرماه سال گذشته به چاپ رسیده بود که با توجه به نامگذاری سال 93 به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» بخش‌هایی به آن افزوده و منتشر شده است.

این اثر در چاپ جدید، حاوی سخنان رهبر معظم انقلاب درباره فرهنگ است و تمام سخنرانی‌ها و فرمایشات معظم‌له تا تاریخ ششم فروردین 93 را دربر می‌گیرد. از جمله اینکه، اواخر سال گذشته در جمع اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و پیام نوروزی در آغاز سال 1393 سخنانی ایراد فرمودند که این اثر را به کتابی جامع در حوزه فرهنگ تبدیل کرده است.

کتاب «منشور فرهنگ از دیدگاه امام خمینی(ره)» نیز از سوی محمدحسن جعفرزاده در سه بخش تدوین شده است. بخش اول به حوزه عام فرهنگ مربوط بوده، بخش دوم به تبیین موضوعات مطرح در فرهنگ تخصصی می‌پردازد و بخش سوم کتاب به فرهنگ عمومی و تبیین موضوعات یادشده در این بعد از فرهنگ کشور اختصاص یافته است.

کتاب «منشور فرهنگ از دیدگاه مقام معظم رهبری» در ادامه کتاب یادشده توسط محمدحسن جعفرزاده، در چندین فصل با عناوین «حوزه عام فرهنگ»، «حوزه و فرهنگ»، «دانشگاه و فرهنگ»، «حکومت و فرهنگ» و «فرهنگ عمومی» تألیف و تدوین شده است و در سال جاری با افزوده‌هایی منتشر می‌شود.

captcha