3 خرداد؛ اختتامیه دومین جشنواره ادبی سوره‌های قرآن کریم
کد خبر: 1394970
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
نقی‌زاده خبر داد:

3 خرداد؛ اختتامیه دومین جشنواره ادبی سوره‌های قرآن کریم

گروه ادب: معاون فعالیت‌های قرآنی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان ایران از برگزاری مراسم اختتامیه دومین دوره جشنواره ملی ادبی سوره‌های قرآن کریم دانشجویان ایران در 3 خرداد خبر داد.

زهرا نقی‌زاده، معاون فعالیت‌های قرآنی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درباره مراسم اختتامیه دومین دوره جشنواره ادبی سوره‌های قرآن کریم دانشجویان ایران گفت: مراسم پایانی این دوره سوم خرداد سال جاری، همزمان با فتح خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف جشنواره افزود: این جشنواره در راستای ارج نهادن به دانشجویان، اعتلای فرهنگ قرآنی، زمینه‌سازی برای خلق آثار ادبی دانشجویان با استفاده از مفاهیم و مضامین قرآن کریم، زمینه‌سازی به منظور بهره‌برداری دانشجویان رشته‌های مختلف ادبی از مفاهیم قرآنی و آشنا کردن عموم جامعه با توانمندی‌های ادبی دانشجویان در حوزه مفاهیم قرآنی در سال گذشته اعلام فراخوان داد.

نقی‌زاده ادامه داد: سبک زندگی ایمانی با محوریت سوره مبارکه «حجرات» جزء موضوعات جشنواره بود و از دانشجویان درخواست شده تا آثار خود را با موضوعاتی چون شاخصه‌ها و ویژگی‌های جامعه ایمانی، ویژگی‌های اخلاقی متقین و مؤمنین و تأثیر و نقش آنها در جامعه ایمانی، عوامل مؤثر بر گسترش تقوا، حقوق و تکالیف مردم در جامعه ایمانی، ویژگی‌های اخلاقی اولیای الهی و آداب گفت‌وگوی قرآنی و ... در قالب شعر(کلاسیک، نیمایی، سپید)، داستان(کوتاه، بلند، داستانک)، مقاله و نثر ادبی ارسال کنند.

معاون فعالیت‌های قرآنی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان ایران با اشاره به تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره ادبی سوره‌های قرآن کریم دانشجویان ایران اظهار کرد: در مجموع 340 اثر در سه حوزه داستان‌نویسی، شعر و مقاله‌نویسی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که از میان آنها 15 اثر انتخاب شده است.

وی در ادامه تعداد نفرات برگزیده را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه داوری آثار این دوره از جشنواره به پایان رسیده است، 12 نفر به عنوان برگزیده و 3 نفر دیگر نیز به عنوان شایسته تقدیر در مراسم اختتامیه معرفی و تجلیل می‌شوند.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
z
|
-
|
۱۳۹۳/۰۵/۱۷ - ۱۰:۱۲
0
0
3خرداد هم رفت و نتایج اعلام نشد. لطفا پیگیر پستی که میگذارید باشید
captcha