کمک‌ خیرین قرآنی برای چاپ و توزیع 500 هزار جلد قرآن در کشور
کد خبر: 1395011
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴
قره‌شیخ‌لو خواستار شد:

کمک‌ خیرین قرآنی برای چاپ و توزیع 500 هزار جلد قرآن در کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس سازمان دارالقرآن با اشاره به کمبود قرآن در برخی جلسات قرآن در کشور گفت: در سال جاری می‌خواهیم 500 هزار جلد قرآن را با کمک‌های مردمی چاپ و به صورت رایگان توزیع کنیم که در این راستا نیازمندیم کمک خیرین قرآنی هستیم.

مهدی قره‌شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اهمیت توسعه جلسات قرآنی و قرائت قرآن در مساجد اظهار کرد: در سفرهایی که به استان‌ها و شهرستان‌های مختلف داشته‌ام، همواره کمبود قرآن در مساجد و جلسات قرآنی را شاهد بوده‌ام؛ به طور مثال در یک جلسه قرآنی که در یکی از روستاها با حضور 30 قرآن‌خوان برگزار شد، تنها پنج قرآن وجود داشت که این اصلاً مناسب نیست.

تناسب تعداد قرآن‌‌ها در مساجد با تعداد قرآن‌خوانان
وی با اشاره به طرح «تلاوت نور» که در مساجد برای گسترش تلاوت‌ قرآن اجرا می‌شود، گفت: از برخی از استان‌ها با ما تماس داشته‌اند که به طور مثال در مسجدی 300 قرآن‌خوان حضور داشته که در طرح «تلاوت نور» شرکت می‌کنند، اما در این مسجد فقط 100 قرآن وجود دارد که تعداد این قرآن‌ها مناسب با جمعیت قرآن‌خوانان مسجد نیست.
رئیس سازمان دارالقران در ادامه عنوان کرد: برای گسترش تلاوت قرآن در مساجد و توسعه جلسات قرآنی حداقل باید بتوانیم قرآن‌های مورد نیاز را تأمین کنیم تا هر کس که در این جلسات قرآنی شرکت می‌کند، بتواند یک قرآن داشته باشد؛ مساجد ما باید از نظر قرآن تأمین باشند و نمی‌توانیم از قرآن‌خوانان و مردم بخواهیم که قرآن‌های مورد نیاز خود را از منازل بیاورند و دوباره با خود بازگردانند.

توزیع رایگان 500 هزار جلد قرآن در مناطق محروم
وی اظهار کرد: با توجه به کمبود مصحف شریف در مساجد کشور و جلسات قرآنی، ما در سازمان داراالقرآن‌ و در راستای وظایف اساسی خود در جهت توسعه کمی و کیفی آموزش‌های عمومی و تخصصی قرآن کریم و زمینه‌سازی برای برپایی و رونق‌بخشی به کلاس‌های آموزش قرآن تلاش داریم تا به مشارکت مردم و خیرین قرآنی 500 هزار جلد قرآن کریم را چاپ و در میان موسسات قرآنی مردمی، خانه‌های قرآن روستایی و شهری و جلسات قرآن کریم به ویژه در مناطق محروم توزیع کنیم.

بهره‌گیری از مشارکت‌های مردمی برای چاپ و توزیع رایگان قرآن
قره‌شیخ‌لو با تأکید بر لزوم بهر‌ه‌گیری از مشارکت‌های مردمی برای توسعه فرهنگ قرآنی در کشور، عنوان کرد: به همین منظور سازمان دارالقرآن از تمام علاقه‌مندان به ساحت مقدس قرآن کریم و خیرین قرآنی دعوت می‌کند تا با کمک‌های خودجوش خود، به گسترش جلسات قرآنی بدون کمبود مصحف شریف در مساجد و خانه‌های قرآن کمک کنند.
وی افزود: علاقه‌مندان برای مشارکت در این طرح می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به هر میزان که تمایل دارند به شماره حساب 88888 نزد بانک ملی ایران، شعبه عظیم‌پور به نام «انجمن خیرین قرآنی کشور» واریز کنند.

مشارکت در چاپ قرآن یک صدقه جاریه برای خیرین قرآنی
رئیس سازمان دارالقرآن ادامه داد: تمامی خیرینی که ما را در چاپ و توزیع رایگان 500 هزار جلد قرآن در مساجد، خانه‌های قرآن روستایی، موسسات قرآنی مردمی و... یاری می‌کنند، بدانند که به هر حال تا مادامی که این قرآن‌ها در مساجد استفاده می‌شوند و این قرآن‌ها تلاوت می‌شوند، خیر و برکات آن برای خیرین نیز وجود دارد و هزینه کردن در این حوزه یک صدقه جاریه برای خیرین قرآنی خواهد بود.

captcha