اجرای طرح «نذر کتاب» به شرط تأیید نهایی/ شعرخوانی برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب
کد خبر: 1395164
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
حاجی‌آبادی خبر داد:

اجرای طرح «نذر کتاب» به شرط تأیید نهایی/ شعرخوانی برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب

گروه ادب: مدیر مسئول انتشارات هزاره ققنوس از احتمال اجرای طرح «نذر کتاب» به شرط تأیید نهایی در نمایشگاه کتاب خبر داد و گفت: برای نخستین بار در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آئین شعر‌خوانی برگزار می‌شود.

رضا حاجی‌آبادی، مدیر مسئول انتشارات هزاره ققنوس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از ارائه 180 اثر از سوی این مؤسسه در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب خبر داد و گفت: از این میان، بیست اثر از نمایشگاه قبل تاکنون منتشر شده‌اند.

وی در ادامه به برخی از این آثار اشاره کرد و گفت: در این میان سه مجموعه شعر از عبدالرضا رضایی‌نیا، «عطر تو را تلاوت می‌کنم» که مناجاتی در قالب نثر ادبی از محمدرضا مهدوی‌زاده است و «هوس پائین آمدن مرا به زمین کشاند» اثر شهرام مقدسی از جمله آثار تازه منتشر شده این مؤسسه هستند.

«نذر کتاب» به صورت کارشناسی تأیید شد

حاجی‌آبادی همچنین از احتمال اجرای طرح «نذر کتاب» در این دوره از نمایشگاه خبر داد و افزود: در این طرح، به غذای روح مردم توجه می‌شود. ما طرح را ارائه کرده‌ایم و کارشناسان مربوط نیز آن را تأیید کرده‌اند. در صورت تأیید نهایی، این طرح در یکی از بخش‌های نمایشگاه برگزار می‌شود.

اجرای طرح «هر روز یک نویسنده» در نمایشگاه

مدیر مسئول هزاره ققنوس همچنین از اجرای طرح «هر روز یک نویسنده» از سوی این مؤسسه در نمایشگاه کتاب خبر داد و گفت: این طرح که اجرای آن از دوره قبل شروع شده است، در سال جاری نیز ادامه دارد و هر روز یکی از نویسندگانی که هزاره ققنوس اثرشان را چاپ کرده است، در محل این غرفه حاضر می‌شوند و با مخاطبان خود به صورت چهره به چهره دیدار می‌کنند.

وی همچنین از برگزاری مراسم رونمایی در غرفه این مؤسسه خبر داد و اظهار کرد: از میان آثاری که میان دو دوره نمایشگاه بیست و ششم و بیست و هفتم منتشر شده‌اند، هر روز یک یا دو اثر در محل غرفه این نمایشگاه رونمایی می‌شود.

شعرخوانی برای مخاطبان در نمایشگاه

آخرین خبر حاجی‌آبادی به اجرای طرحی از سوی این انتشارات اشاره داشت که تاکنون در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اجرا نشده است. وی گفت: شاعرانی که اشعارشان از سوی انتشارات هزاره ققنوس منتشر شده است، در غرفه‌ای که برای همین امر محیا شده حاضر می‌شوند و به شعر‌خوانی می‌پردازند.

captcha