شعرهای منتشر نشده سیدحسن حسینی در «فستیوال خنجر» عرضه می‌شوند
کد خبر: 1395618
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳

شعرهای منتشر نشده سیدحسن حسینی در «فستیوال خنجر» عرضه می‌شوند

گروه ادب: انتشارات سوره مهر در این دوره از نمایشگاه کتاب، شعرهای منتشر نشده زنده‌یاد سیدحسن حسینی با عنوان «فستیوال خنجر» را با گردآوری اسماعیل امینی عرضه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، انتشارات سوره مهر برای سال جاری 700 اثر به نمایشگاه بین‌المللی کتاب می‌آورد که از این میان 130 عنوان آثاری هستند که برای اولین‌بار در نمایشگاه عرضه می‌شوند. همچنین در میان این آثار 250 اثر برای رده‌ سنی کودک و نوجوان نیز وجود دارد.

انتشارات سوره در این دوره از نمایشگاه‌ برنامه‌های جانبی نیز دارد که از آن جمله می‌توان به رونمایی از مجموعه بیست جلدی «شکرستان» و نشست‌های تخصصی اشاره کرد. همچنین «نقش زنان در ادبیات جنگ»، «کتاب و کتابخوانی در سال جاری» و نشست با نویسندگان و شاعران از جمله «سیده‌زهرا حسینی»، «فاضل نظری»، «نورالدین عافی» و ... در این دوره از نمایشگاه برپا می‌شوند.

در میان آثار جدید‌ این انتشارات، برخی آثار شهرت بیشتری دارند. از آن جمله می‌توان به خاطرات خودنوشت احمد یوسف‌زاده با عنوان «آن 23 نفر» اشاره کرد. احمد یوسف‌زاده در این کتاب به خاطرات هشت ماه از اسارت هشت‌ساله‌اش در سال‌های جنگ تحمیلی پرداخته است. وی برای تألیف این کتاب سه سال زمان گذاشته و در میان خاطراتش، ماجرای به اسارت درآمدن 23 نفر از نوجوانان ایرانی از سوی نیرو‌های عراقی را هم بیان می‌کند.

خاطرات سردار «گرجی‌زاده» نیز دیگر کتابی است که از سوی انتشارات سوره مهر برای اولین‌بار در نمایشگاه بیست و هفتم عرضه می‌شود. حجت‌الاسلام و المسلمین محمدمهدی بهداروند خاطرات علی‌اصغر گرجی‌زاده را در مصاحبه 90 ساعته با وی نوشته است. سردار گرجی‌زاده در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، رئیس ستاد قرارگاه سپاه ششم بود. این قرارگاه در جزیره مجنون قرار داشت و چهارم تیرماه سال 1367 سقوط کرد و پس از آن، سردار گرجی‌زاده به اسارت نیرو‌های ارتش صدام درآمد. سال‌های اسارت و حضور گرجی‌زاده در زندان الرشید بغداد، لو رفتن سِمَت وی، شکنجه‌های فراوان و تصمیم رژیم بعث عراق برای اعدامش و در نهایت مطلع شدن دیگر اسیران از دستگیری این سردار و اطلاع به نیرو‌های صلیب سرخ، برخی فراز و نشیب‌های این کتاب است.

مجموعه سی جلدی «نمایش‌های آسان» اثر«حسن دولت‌آبادی» در حوزه تئاتر کودک و نوجوان، شعرهای طنز منتشر نشده زنده‌یاد سیدحسن حسینی به همت اسماعیل امینی با نام «فستیوال خنجر»، «طنز در خارستان حکیم» اثر محمدعلی علومی درباره آثار حکیم قاسمی کرمانی از طنزنویسان دوران قاجار و مجموعه سروده‌های خسرو احتشامی با عنوان «مهتاب در قلمرو شب» از جمله آثاری هستند که برای اولین‌بار در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شوند.

همچنین درباره آثار تجدید چاپی می‌توان به برخی آثار این مؤسسه اشاره کرد که در شمارگان بیشتری تجدید‌ چاپ شده‌اند. در میان این اسامی کتاب «دا» با 150 مرتبه تجدید چاپ در صدر لیست قرار دارد و چاپ صد و پنجاه و یکم آن در نمایشگاه عرضه می‌شود. همچنین چاپ 61 «نورالدین پسر ایران»، چاپ 51 «بابانظر»، چاپ 48 «پایی که جا ماند»، چاپ 45 «لشکر خوبان»، بازنشر 20 «در کمین گل سرخ» و شانزدهمین چاپ «ضد» اثر فاضل نظری به نمایشگاه بیست و هفتم می‌آید.

captcha