2 جلد از فهارس نسخ خطی اهدایی رهبری به آستان قدس چاپ می‌شوند
کد خبر: 1395751
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
فاضل‌هاشمی:

2 جلد از فهارس نسخ خطی اهدایی رهبری به آستان قدس چاپ می‌شوند

گروه ادب: رئیس اداره مخطوطات آستان قدس رضوی اعلام کرد: دو مجلد چهارم و هفتم فهارس نسخ خطی اهدایی مقام معظم رهبری به آستان قدس رضوی در دست چاپ هستند که در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شوند.

سیدمحمدرضا فاضل‌هاشمی، رئیس اداره مخطوطات آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به انتشار فهارس نسخ خطی اهدایی رهبر معظم انقلاب به آستان قدس رضوی گفت: این فهارس در 12 مجلد به چاپ می‌رسند که از این تعداد، 10 مجلد منتشر شده و دو مجلد دیگر زیر چاپ هستند.

وی افزود: دو مجلد چهارم و هفتم از مجموع این فهارس که به ترتیب به موضوع «ادبیات» و «حکمت، کلام و عقاید» اختصاص دارند به زودی منتشر شده و همراه با سایر مجلد‌ها در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی می‌شود.

فاضل‌هاشمی با اشاره به موضوعات سایر مجلدها اظهار کرد: مجلد اول به موضوع «علوم قرآنی»، دوم و سوم «اخبار و احادیث»، چهارم «ادبیات» و پنجم «فقه» اختصاص یافته و موضوعات دیگری چون حکمت، کلام و عقاید، عرفان و منطق، اخلاق و ادعیه عناوین دیگری از مجلدهای فهارس نسخ خطی را شامل می‌شوند.

رئیس اداره مخطوطات آستان قدس رضوی تصریح کرد: علاوه بر مجلدهای یادشده، فهرست الفبایی و نمایه نیز عناوین سایر مجلدهایی هستند که در کنار سایر جلدهای این فهارس قرار می‌گیرند.

گفتنی است که رهبر معظم انقلاب،‌ بزرگترین واقف نسخ خطی آستان قدس رضوی بوده و تاکنون بیش از 17 هزار نسخه خطی و چاپ سنگی به این آستان اهداء کرده است.

captcha