بازخوانی «سفر به قبله» در فرهنگسرای سرو
کد خبر: 1395799
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
28 فروردین برگزار می‌شود؛

بازخوانی «سفر به قبله» در فرهنگسرای سرو

گروه ادب: اولین نشست از سلسله جلسات «غبار قاف» با موضوع بازخوانی کتاب «سفر به قبله» که شامل یادداشت‌های سفر حج هدایت‌الله بهبودی است در فرهنگسرای سرو برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، اولین نشست از سلسله جلسات «غبار قاف» با موضوع بازخوانی کتاب «سفر به قبله» شامل یادداشت‌های سفر حج هدایت‌الله بهبودی با حضور نویسنده کتاب و کوروش علیانی در فرهنگسرای سرو برگزار می‌شود.

کتاب «سفر به قبله» به نویسندگی هدایت‌الله بهبودی، یادداشت‌هایی درباره  سفر به سرزمین وحی است که وی در این اثر، گزارش روزانه خود را در یک مجلد به رشته تحریر درآورده. این کتاب توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است. در این کتاب دو نوع نگاه وجود دارد، یک نگاه سیاسی و دیگری بعد معنوی به مراسم حج است. نگاه سیاسی اشاره به برخورد سعودی‌ها با ایرانی‌ها و سیاست‌های آنها در کمرنگ جلوه دادن جنبه‌های مذهبی و در عوض رونق دادن بازاریابی محصولات اروپایی، آمریکایی، چینی و... دارد.

وی با نگاه مذهبی به توصیف لحظه‌های ناب عرفانی، رنگ باختن تعلقات دنیوی و برابری انسان‌ها اعم از فقیر و غنی و رئیس و مرئوس و زن و مرد، وعده‌ها و شروط با خدا، توصیف جزء به جزء لحظات احرام، برائت از شیطان و وسوسه‌هایش می‌پردازد که انسان را مشتاق سفر به آن دیار می‌کند.

هدایت‌الله بهبودی، در سال 1339 در تبریز به دنیا آمد و در تهران رشد و پرورش یافت و دارای مدرک کارشناسی رشته تاریخ است. از آثار وی می‌توان به «سفر به قبله»، «سفر به حلبچه»، «سفر به سوریه 93»، «ادبیات در جنگ‌های ایران و روس»، «ادبیات نوین ایران پیش از نهضت مشروطه»، «شهید صدوقی»، «تبریز در انقلاب»، «انقلاب اسلامی به روایت اسناد ساواک» و... اشاره کرد.
شایان ذکر است، نشست «غبار قاف»، پنج‌شنبه، 28 فروردین و از ساعت 17 در فرهنگسرای سرو برگزار می‌شود.

captcha