دوازدهمین جلد دایره‌المعارف قرآن در راه نمایشگاه کتاب
کد خبر: 1395970
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲
حجت‌الاسلام خراسانی خبر داد:

دوازدهمین جلد دایره‌المعارف قرآن در راه نمایشگاه کتاب

گروه ادب: مدیر گروه دایره‌المعارف قرآن مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم گفت: دوازدهمین جلد از دایره‌المعارف قرآن در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی خراسانی، مدیر گروه دایره‌المعارف قرآن مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به ارائه کتاب‌های منتشر شده توسط گروه دایره‌المعارف قرآن در نمایشگاه کتاب تهران گفت: جلد دوازدهم دایر‌ه‌المعارف قرآن کریم اواخر سال گذشته تحویل داده شد و زیر چاپ رفت و در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارائه خواهد شد.

وی افزود: این اثر 75 مدخل را دربرگرفته و موضوعاتی چون خاورشناسان قرآن، خطابات قرآن، خشونت و خصائص پیامبر(ص) در آن مورد بررسی قرار گرفته و مقالاتی ارائه شده است و به زودی روانه بازار نشر می‌شود.

حجت‌الاسلام خراسانی ادامه داد: با توجه به اینکه تاکنون 11 جلد از دایره‌المعارف قرآن به چاپ رسیده، جلد یازدهم آن در نمایشگاه کتاب بیست و ششم عرضه شد و امیدواریم بتوانیم جلد سیزدهم آن را که در حال ویرایش است، چاپ کرده و به نمایشگاه بین‌المللی قرآن در سال جاری برسانیم.

عرضه جلد دوم دانشنامه قرآن ویژه نوجوانان در نمایشگاه کتاب

وی یادآور شد: دایره‌المعارف قرآن کریم مشتمل بر 30 جلد است که 2400 مدخل را به خود اختصاص داده و می‌توان آن را دائره‌المعارف، بزرگترین و جامع‌ترین دانشنامه قرآنی در حوزه علوم و اعلام قرآنی دانست که در آن سعی شده از منابع دست اول و متقن استفاده شود.

حجت‌الاسلام خراسانی در ادامه از انتشار جلد دوم دانشنامه قرآن کریم ویژه نوجوانان خبر داد و اظهار کرد: دانشنامه قرآن کریم ویژه نوجوانان در مجموع شامل 12 جلد و 1200 مدخل است که جلد نخست آن با 100 مدخل در نمایشگاه قرآن سال 92 عرضه شد و اواخر سال آینده نیز ویراستاری و صفحه‌آرایی جلد دوم به پایان رسیده و این مجلد به دست ناشر سپرده شد.

ترجمه عربی جلد نخست دایره‌المعارف قرآن در آستانه نشر

وی با اشاره به ویژگی این دانشنامه گفت: با توجه به اینکه مخاطب این دانشنامه قرآنی، نوجوانان هستند؛ از این رو به صورت رنگی و همراه با تصاویر و نقشه‌هایی منتشر می‌شود که برای دانش‌آموزان جذاب خواهد بود و از این نظر از اهمیت بالایی برخوردار است و امسال گروه دایره‌المعارف مرکز فرهنگی در نظر دارد جلد سوم این دانشنامه را، هم‌عرض سایر فعالیت‌های تحقیقی انجام دهد و در سال جاری مباحث آن را برای نشر نهایی کند.

مدیر گروه دایره‌المعارف قرآن مرکز فرهنگ و معارف با بیان اینکه سال 92، سال خوبی برای گروه دایره‌المعارف بود، افزود: این گروه در سال گذشته، مقدماتی را فراهم کرده تا جلد نخست دایرةه‌المعارف قرآن به زبان عربی ترجمه شود؛ البته در این راستا مشکلاتی وجود داشت که حل شد و این اثر را در سال 93 ارائه خواهیم کرد.

captcha