مصحف ویژه حافظان قرآن کریم به نمایشگاه کتاب می‌آید
کد خبر: 1396002
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷
عقیقی‌بخشایش:

مصحف ویژه حافظان قرآن کریم به نمایشگاه کتاب می‌آید

گروه ادب: مدیر انتشارات بخشایش از انتشار و عرضه مصحف ویژه حافظان قرآن کریم در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

علیرضا عقیقی‌بخشایش، مدیر انتشارات بخشایش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره مصحف ویژه حافظان قرآن گفت: با توجه به اینکه حفاظ علاقه دارند تا قرآنی که در دسترس آنها قرار می‎گیرد، سبک بوده و از صحافی خوبی برخوردار باشد؛ از این رو در راستای همین نیاز، انتشارات بخشایش اقدام به چاپ مصحف ویژه حافظان قرآن کرده است.

وی افزود: این مصحف شامل پنج مجلد است که هر جلد، شش جزء را در برگرفته است و این امر سبب شده تا حافظان به راحتی این کتاب را در دست گرفته و بخوانند و از سوی دیگر صحافی آن به گونه‌ای انجام شده که ورق ورق نمی‌شود. همچنین بهای هدیه این مصحف چندان بالا نیست و با توجه به تحقیقات انجام شده، رنگ زمینه سبز را برای این مصحف انتخاب کردیم تا برای حافظان و قاریان قرآن خسته‌کننده نباشد.

عقیقی‌بخشایش درباره اندازه و شمارگان مصحف ویژه حافظان قرآن اظهار کرد: اندازه این مصحف، 12 * 17 و در قطع جیبی است و افرادی که مصحف ویژه حافظان را از محل انتشارات بخشایش تهیه کنند، تخفیف گرفته و با هدیه 12 هزار تومان این مصحف را دریافت می‌کنند و در نمایشگاه کتاب تهران نیز بهای این مصحف 15 هزار تومان است.

وی در ادامه از ترجمه روان قرآن توسط عبدالرحیم عقیقی‌بخشایش خبر داد و تصریح کرد: اصل ترجمه این قرآن مربوط به الهی‌قمشه‌ای است و عبدالرحیم عقیقی‌بخشایش آن را بازنویسی کرده و به شیوه‌ای ساده و روان نوشته است و پنجمین چاپ آن در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود.

عقیقی‌بخشایش با اشاره به انتشار دایره‌المعارف قرآن کریم اثر فاطمه جعفراف، بیان کرد: این اثر به تحقیق و کوشش فاطمه جعفر‌اف تدوین شده و در پنج مجلد به چاپ رسیده است و برای اولین بار در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران رونمایی می‌شود.

مدیر انتشارات بخشایش همچنین گفت: تدوین‌کننده اثر، 10 سال زمان برای تحقیق و تدوین آن صرف کرده و در حال حاضر آماده عرضه برای مخاطبان نوجوان بوده و بیش از هزار صفحه را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه انتشارات بخشایش در این دوره از نمایشگاه بیش از 50 عنوان کتاب عرضه می‌کند، افزود: «بصیرت در زندگی» نوشته حجت‌الله سروری، «پیام‌هایی از ملکوت» نوشته مسعود لعلی و «الدعاء و صلاه اللیل و آثار هما علی الفرد والمجتمع» اثر عبدالحسین شیخ‌خضر از آثار دیگری است که در نمایشگاه کتاب تهران ارائه می‌شوند.

captcha