اجرای امینانه نیات واقفان انجام وظیفه را برای متولیان امر حساس‌تر می‌کند
کد خبر: 1396102
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
حجت‌الاسلام قبادی:

اجرای امینانه نیات واقفان انجام وظیفه را برای متولیان امر حساس‌تر می‌کند

خبرنگاران افتخاری/ مرتضی نظری افلاک: معاون فرهنگی، اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: اجرای امینانه نیات واقفان مهم‏ترین اولویت اوقاف و امور خیریه استان همدان است که همواره باید به آن توجه شود.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین قبادی، معاون فرهنگی، اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: اجرای امینانه نیات واقفان مهم‏ترین اولویت اوقاف و امور خیریه استان همدان است که همواره باید به آن توجه شود که این امر انجام وظیفه را برای متولیان و دست‏‌اندرکاران موقوفات و اداره‏‌های اوقاف و امور خیریه بیشتر و حساس می‌کند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری امسال را به نام اقتصاد و فرهنگ یا عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری کرده است که در راستای تحقق شعار امسال نباید از هیچ کوششی فروگذاری کرد، اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه نیز در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب همه کوشش خود را برای برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های این اداره در سال جاری به کار خواهد بست.

قبادی با بیان اینکه برنامه‌هایی مانند طرح آرامش بهاری و سوگواری یاس نبوی در آغاز سال با موفقیت اجرا شد، گفت: همچنین اجرای برنامه‌هایی از جمله طرح ضیافت الهی در ماه رمضان، طرح نشاط معنوی در تابستان، طرح مهر تحصیلی برای آغاز سال تحصیلی، طرح مهر تندرستی، طرح تربیت حافظان قرآن کریم و غیره از جمله برنامه‌هایی است که امسال نیز همانند سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه طرح تابستانه نشاط معنوی با هدف پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در فصل تابستان، پر کردن خلأهایی که وجود دارد و شناساندن امامزاده‌های واجب‌التعظیم برگزار می‌شود، عنوان کرد: همچنین طرح مهر تندرستی با هدف درمان افراد بی‌بضاعت از محل موقوفاتی با نیت درمان اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام قبادی با بیان اینکه امسال در طرح تربیت حافظان قرآن کریم برای استان همدان هفت هزار نفر سهمیه تعیین شده است، ادامه داد: طرح تربیت حافظان قرآن با هدف تحقق فرموده مقام معظم رهبری در راستای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای امینانه نیات واقفان مهم‏ترین اولویت اوقاف و امور خیریه استان همدان است که همواره باید به آن توجه شود، بیان کرد: نگاهی به نیات و خواسته‏‌های واقفان، لزوم انجام وظیفه را برای متولیان و دست‏‌اندرکاران موقوفات و اداره‏‌های اوقاف و امور خیریه بیشتر و حساس‌تر می‌کند.

معاون فرهنگی، اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه واقفان همیشه در وقف‏‌نامه‏‌های خود، تولیت را برای موقوفه پس از خودشان مشخص کرده‏‌اند و یکی از نکاتی که باید به آنها توجه شود، اجرای امینانه نیات واقفان در سطح جامعه و موقوفات است، ادامه داد: اگر نیات واقفان به صورت امینانه اجرا نشود متولیان امر به مأموریت اصلی خود توجهی نکرده‏‌اند و هر جا نیز که به صورت کامل به این نیات عمل شده، نتایج مثبت و شایسته بسیاری شامل حال جامعه و دست‌‏اندرکاران اوقاف و موقوفات شده است.

حجت‌الاسلام حسین قبادی با بیان اینکه دو هزار 659 موقوفه در استان همدان وجود دارد، بیان کرد: این تعداد موقوفان دارای 37 هزار و 132 نیت هستند.

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات قرآنی یکی دیگر از برنامه‌های اوقاف و امور خیریه در سال جاری است، بیان کرد: برگزاری مسابقات قرآنی نتایج و ثمرات بسیاری خوبی دارد، اما مسئله پر اهمیت این است که با برپایی این مسابقات در میان خانواده‌ها و قرآن دوستان انگیزه مطالعه و تحقیق و بارور ساختن مفاهیم قرآن در زندگی ایجاد شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه نیاز به ایجاد موقوفات جدید با نیات جدید و بروز در استان همدان بسیار احساس می‌شود، اظهار کرد: نیاز به ایجاد موقوفاتی با نیت قرآن، ازدواج، اشتغال، مسکن، پژوهش، درمان و غیره در استان همدان احساس می‌شود.

captcha