رسیدگی بیشتر به وضعیت معلمان قرآن با نام‌گذاری روزی برای آنها
کد خبر: 1396331
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
سیف بیان کرد:

رسیدگی بیشتر به وضعیت معلمان قرآن با نام‌گذاری روزی برای آنها

گروه فعالیت‌های قرآنی: پیشکسوت قرآنی کشور با بیان اینکه وضعیت فعلی معلم‌های قرآن در کشور خوب نیست، گفت: با نام‌گذاری روزی در تقویم به نام معلمان قرآن رسیدگی بیشتری نسبت به آنها صورت خواهد گرفت.

مهدی سیف، پیشکسوت قرآنی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در خصوص پیشنهاد این خبرگزاری در مورد نا‌م‌گذاری یکی از روزهای هفته معلم به نام «معلم قرآن»، گفت: باید در بحث تعلیم و تعلم، مقام معلم قرآن مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

نام‌گذاری روز معلم قرآن شکل‌گیری برخی فعالیت‌ها را به دنبال دارد
وی افزود: با این کار ضمن اینکه راه تا حدود زیادی روشن خواهد شد؛ سمت و سوی فعالیت‌هایی که باید برای ارج نهادن به این مقام در نظر گرفته شود نیز مشخص می‌شود و باعث شکل‌گیری برخی فعالیت‌ها در این زمینه خواهد شد.
این پیشکسوت قرآنی کشور در ادامه با اشاره به آیه نهم سوره مبارکه «حدید»، تصریح کرد: قرآن می‌فرماید که «هُوَ الَّذِی یُنَزِّلُ عَلَى عَبْدِهِ آیَاتٍ بَیِّنَاتٍ لِیُخْرِجَکُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ»؛ «خداوند آیاتی که نازل می‌کند برای این است که بندگانش را از تاریکی‌ها به سمت نور راهنمایی کند».
سیف اظهار کرد: آیات شریفه قرآن چراغ زندگی است و نشان دهنده راه و سمت و سوی زندگی است، اولین معلم قرآن در واقع خداوند متعال است که در تأیید این واقعیت عبارت «الرحمن علم القرآن» بیان شده است. چراغ قرآن اگر روشن شود، راه زندگی انسان نیز روشن خواهد شد.

وضعیت معلمان قرآن نگران کننده است
این فعال قرآنی کشور با ابراز نگرانی از وضعیت فعلی معلمان قرآن، گفت: قشر معلم‌ قرآن نیاز به بازسازی و بازنگری ویژه دارد و در حقیقت وضعیت این قشر بحرانی است که باید هر چه زودتر و به صورت ویژه به این امر رسیدگی شود.
وی افزود: مسئولان زمانی که بحث آموزش قرآن می‌شود؛ اظهار تمایل، مساعدت و همت می‌کنند و حتی در مقام تئوری راهکارهایی را نیز ارائه می‌دهند؛ اما در عمل شاهد رخ دادن یک اتفاق جدی نیستیم، امیدواریم نام‌گذاری روزی به نام معلم قرآن در تقویم باعث شود تا وضعیت معلم‌های قرآن بهتر از زمان فعلی شود.
سیف در ادامه تصریح کرد: آرزو داریم روزی در کشور اسلامی ایران یک اتفاق جدی بیفتد و کار تربیت معلم قرآن در جایگاه واقعی و درست خود قرار گیرد و مطمئناً با یک برنامه‌ریزی درست و بها دادن بیشتر به این امر، این مهم تحقق خواهد یافت.
این پیشکسوت قرآنی کشور در پایان اظهار کرد: خداوند در موارد مختلفی در مورد آموزش قرآن کریم سخن گفته است که از جمله آنها می‌توان به آیاتی همچون «الرَّحْمَنُ»، «عَلَّمَ الْقُرْآنَ» و «وَلَکِن کُونُواْ رَبَّانِیِّینَ بِمَا کُنتُمْ تُعَلِّمُونَ الْکِتَابَ وَبِمَا کُنتُمْ تَدْرُسُونَ» اشاره کرد که در این آیات شریفه تأکید شده است که در تعلیم و تعلم کتاب قرآن، باید اخلاق خدایی و ربانی داشته باشیم.

مطالب مرتبط
captcha