انتشارات امیرکبیر با 1000 اثر به نمایشگاه کتاب می‌آید
کد خبر: 1396336
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰

انتشارات امیرکبیر با 1000 اثر به نمایشگاه کتاب می‌آید

گروه ادب: انتشارات امیرکبیر در این دوره از نمایشگاه کتاب با هزار عنوان کتاب حضور خواهد داشت که 300 عنوان از این آثار را کتاب‌های کودک و نوجوان تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، انتشارات امیرکبیر در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با هزار عنوان کتاب حضور خواهد داشت که 300 عنوان از این آثار را کتاب‌های کودک و نوجوان تشکیل می‌دهند.

در میان آثار انتشارات امیرکبیر 150 اثر به چشم می‌خورد که برای اولین‌ بار در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شوند؛ همچنین 380 اثر نیز با تجدید چاپ راهی نمایشگاه خواهند شد. در میان آثار چاپ اولی کودک و نوجوان نیز هفتاد اثر وجود دارند که می‌توان به مجموعه چهارده جلدی «زندگی ائمه(ع)» به دوزبان فارسی ـ انگلیسی، مجموعه بیست و چهار جلدی «داستان پیامبران» و مجموعه بیست جلدی «قصه زندگی پیامبر(ص)» اشاره کرد.

فروش تمامی آثار این مؤسسه در ایام نمایشگاه بین‌المللی کتاب با بیست درصد تخفیف همراه خواهد بود. همچنین برای بزرگسالان نیز آثاری نظیر «حق‌المبین» در بررسی صلاحیت بهائیت و اثبات انحرافی بودن این جریان، «جامع‌الاحادیث» در سه جلد و به قلم علی‌رضا برازش با رویکرد جمع‌آوری موضوعی احادیث، «زندگی دوازده امام(ع)» و «تفسیر روز» در هفت جلد که تفسیری عقلی و کاربردی است ارائه می‎شوند.

«یهودیان، جهان و پول»، عنوان اثر دیگری است که از سوی این مؤسسه در نمایشگاه عرضه می‌شود. نقش اقتصادی یهودیان در انقلاب صنعتی اروپا و نیز شرکت آنها در کشورهای مستعمره اروپا مانند چین و هند و فعالیت اقتصادی آنها و در ادامه نقش حضور آنها در جریان‌ها و سازمان‌های اقتصادی نوپا مانند وال‎استریت و هالیوود از بخش‌های این کتاب هستند.

یکی از نکات قابل توجه در این اثر که ارزش پژوهشی آن را بالا می‌برد، حضور برداشت‌های مذهبی، سیاسی و تاریخی مؤلف آن است که گاه با دیدگاه‌های اسلامی نیز همخوانی ندارد و به گفته مترجم کتاب، در مقدمه تنها به دلیل حضور برخی تحقیقات بسیار مقید تاریخی برای مخاطب ارزش خواندن دارد. کتاب «یهودیان، جهان و پول» با ترجمه علی‌اصغر سرحدی در 657 صفحه و قیمت 21300 تومان از سوی انتشارات امیر‌کبیر منتشر شده است.

captcha