حضور نیروی دریایی ارتش در دریای خزر نشان‌دهنده اقتدار نظام است
کد خبر: 1396507
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
استاندار گیلان:

حضور نیروی دریایی ارتش در دریای خزر نشان‌دهنده اقتدار نظام است

گروه اجتماعی: استاندار گیلان نیروهای مسلح را ضامن امنیت پایدار در کشور دانست و گفت: حضور نیروی دریایی ارتش در دریای خزر نشان‌دهنده اقتدار جمهور اسلامی ایران است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، محمدعلی نجفی، استاندار گیلان روز گذشته، 27 فروردین‌ماه در دیدار با امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش، اظهار کرد: نیروهای مسلح امنیت پایدار در کشور را فراهم کرده‌اند.

وی با تبریک فرا رسیدن 29 فروردین سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، افزود: حضور نیروی دریایی ارتش در دریای خزر نشان‌دهنده اقتدار جمهور اسلامی ایران است.

نجفی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در بهره‌گیری درست و بهینه از ظرفیت‌های دریا، تصریح کرد: برای ایجاد اشتغال در استان باید از تمام ظرفیت‌های دریا استفاده کرد.

وی توجه به بخش گردشگری دریایی را از مباحثی که مسئولان باید به آن توجه ویژه داشته باشند عنوان کرد و گفت: منافع نهفته در دریا برای گیلان کلان و راهبردی است .

استاندار گیلان بهره‌برداری بهینه از آب‌های آزاد را یکی از ظرفیت‌های مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و خاطرنشان کرد: در سالی که به نام سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» مزین است، باید همه دست به دست هم دهیم تا توسعه و پیشرفت وارد گیلان شود.

نجفی به آمادگی دستگاه‌های گیلان برای اجرای برنامه‌های نیروی دریایی ارتش در این استان اشاره کرد و گفت: استفاده از توان و تجربیات این نیرو برای تقویت صنایع کشتی‌سازی اهمیت دارد.

استاندار گیلان با اشاره به همکاری نیروی دریایی ارتش در حادثه برف سال گذشته، خاطرنشان کرد: کارکنان نیروی دریایی ارتش جزو نخستین افرادی بودند که برای برطرف شدن حادثه برف اقدام کردند.

وی اقدام به‌ موقع نیروی دریایی ارتش در حادثه برف سال گذشته را جلوه مدیریت جهادی خواند و تصریح کرد: فرماندهان نیروی دریایی ارتش الگوی مدیریتی مناسبی برای جامعه هستند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ستاد مناطق عملیاتی نیروی دریایی شمال کشور در گیلان مستقر است، خاطرنشان کرد: نیروی دریایی سابقه دیرینه در گیلان دارد و مراکز پایه آموزش نیروی دریایی در این استان وجود دارد .

امیر دریادار سیاری افزود: با توجه به قرار گرفتن ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی و مراکز آموزشی، گیلان محور امنیت دریای خزر است.

وی با اشاره به عملکرد نیروی دریایی ارتش در کمک‌رسانی در بحران برف سال‌های 83، 86 و 92، گفت: ما همواره آماده خدمت به مردم هستیم و این موضوع  فقط در حوزه امنیت نیست، چراکه افتخار ما خدمت به مردم است .

captcha