نشست تخصصی سعدی برگزار می‌شود
کد خبر: 1396944
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
همزمان با سالروز بزرگداشت سعدی؛

نشست تخصصی سعدی برگزار می‌شود

گروه ادب: اولین نشست سرای داستان در سال جدید با عنوان «سعدی و مسئله‌ «خود» در روایت» در روز دوشنبه، یکم‌ اردیبهشت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان، برگزاری این نشست تخصصی همزمان با روز بزرگداشت سعدی با هدف شناخت تأثیر نثر گلستان سعدی بر ادبیات با حضور محمد دهقانی صورت می‌گیرد.

محمد دهقانی، دکترای زبان و ادبیات فارسی دارد و تاکنون بیش از دوازده عنوان تألیف و ترجمه به چاپ رسانده که جدیدترین آن «از شهر خدا تا شهر انسان» با موضوع نقد و بررسی ادبیات کلاسیک و معاصر است.

بنیاد ادبیات داستانی تاکنون در نشست‌های متنوعی به طرح و بررسی موضوعاتی همچون طنز در داستان‌های هزار و یک‌شب، رویداد و رخداد در رمان تاریخی، تکنیک‌های داستان‌نویسی در قرآن کریم، نقد ادبی روانکاوانه و ادبیات اردوگاهی در ایران پرداخته است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست که ساعت 16 روز اول اردیبهشت برگزار می‌شود، می‌توانند به نشانی خیابان استاد نجات‌الهی(ویلا)، کوچه نوید، بن‌بست چهارم، پلاک یک مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88902810 تماس بگیرند.

captcha