فردا؛ تجلیل از برگزیدگان جشنواره «آموزگار ادب»
کد خبر: 1396951
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی برگزار می‌کند؛

فردا؛ تجلیل از برگزیدگان جشنواره «آموزگار ادب»

گروه ادب: سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، مراسم اختتامیه سومین دوره بزرگداشت مفاخر ایران اسلامی با موضوع گرامیداشت سعدی شیرازی با عنوان «آموزگار ادب» را اول اردیبهشت برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران، اول اردیبهشت سال جاری، میزبان مراسم اختتامیه سومین دوره بزرگداشت مفاخر ایران اسلامی، گرامیداشت سعدی شیرازی با عنوان «آموزگار ادب» خواهد بود.

در این مراسم خوآکین رودریگز، ایران‌شناس اسپانیایی، پژوهشگر و مترجم آثار ادبی پارسی سخنرانی خواهد کرد و اجرای ضرب زورخانه‌ای و پرده‌خوانی گلستان سعدی و اجرای کنسرت موسیقی علیرضا قربانی به همراه گروه «آهنگ اشتیاق» از دیگر برنامه‌های این اختتامیه است.

همچنین در این مراسم علاوه بر تقدیر از  برگزیدگان این جشنواره در بخش‌های مقاله، نقیضه‌نویسی آثار سعدی، طراحی پوستر و نمایشنامه‌نویسی، از رودریگز، ایران‌شناس اسپانیایی برای تلاش در راستای گسترش زبان فارسی و از علیرضا قربانی برای توجه ویژه به اشعار سعدی در آلبوم‌هایش تقدیر می‌شود.

یادآوری می‌شود طرح ملی «آموزگار ادب» در راستای گرامیداشت سعدی شیرازی بوده و از پاییز سال گذشته در دو بخش ملی و استانی آغاز شده است. بخش ملی به صورت جشنواره در بخش‌های مقاله‌نویسی، نقیضه‌نویسی‌، طراحی پوستر و نمایشنامه‌نویسی دریافت کننده آثار دانشجویی بوده است.

بخش استانی طرح نیز با همکاری 20 واحد جهاد دانشگاهی در سراسر کشور به صورت نشست‌های دانشجویی، کارگاه داستان‌نویسی، کارگاه بوستان و گلستان‌خوانی و مسابقات مشاعره برگزار شده است.

در این مراسم که ساعت 15:30 عصر روز دوشنبه، یکم اردیبهشت در تالار فردوسی دانشگاه تهران آغاز می‌شود، از واحدهای برگزیده بخش استانی طرح مذکور نیز تقدیر خواهد شد.

captcha