دومین پیش‌همایش «اندیشه‌های علامه طباطبایی(ره)» در دانشگاه الزهرا(س) برگزار می‌شود
کد خبر: 1397026
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
با موضوع «زن در اندیشه علامه طباطبایی(ره)»؛

دومین پیش‌همایش «اندیشه‌های علامه طباطبایی(ره)» در دانشگاه الزهرا(س) برگزار می‌شود

گروه اندیشه: دومین پیش‌همایش از همایش بین‌المللی «اندیشه‌های علامه طباطبایی(ره) در تفسیر المیزان» توسط دانشگاه الزهرا(س) و با همکاری دبیرخانه همایش برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، دومین پیش‌نشست همایش بین‌المللی «اندیشه‌های علامه طباطبایی(ره) در تفسیر المیزان»، با عنوان «زن در اندیشه علامه طباطبایی(ره)» چهارشنبه سوم اردیبهشت‌ماه در دانشگاه الزهرا(س) برگزار می‌شود. همایش اصلی توسط مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.
بنا بر این گزارش، در این پیش‌همایش، حجت‌الاسلام محمدرضا زیبایی‌نژاد، رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده، سهیلا جلالی کندری و فتحیه فتاحی‌زاده از اعضای هیئت علمی دانشگاه الزهرا(س) به ترتیب با موضوعات «مبانی مؤثر در تحلیل جایگاه و حقوق زن از دیدگاه علامه طباطبایی(ره)»، «حقوق زن در ازدواج از دیدگاه علامه طباطبایی(ره)» و «بررسی و نقد نواندیشی افراطی نسبت به مسائل زنان با تأکید بر اندیشه‌های علامه طباطبایی(ره)» سخنرانی خواهند کرد.
در ادامه این پیش‌همایش نیز میزگردی علمی با موضوع «دیدگاه علامه طباطبایی(ره) درباره شخصیت و حقوق زن» با حضور حجت‌الاسلام زیبایی‌نژاد، فهیمه فرهمندپور، مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده و فاطمه علایی رحمانی، عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا(س) برپا خواهد شد.
علاقه‌مندان به شرکت در این جلسه علمی که روز چهارشنبه سوم اردیبهشت‌ماه از ساعت 8:30 تا 12:30 برگزار می‌شود، می‌توانند به دانشگاه الزهرا(س) واقع در خیابان ونک مراجعه کنند.
گفتنی است مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) همایش بین‌المللی اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان را از 22 تا 24 آبان‌ماه سال 1393 با همکاری مراکز حوزوی و دانشگاهی داخل و خارج از کشور برگزار خواهد کرد.

captcha