آزمون نهایی بیست و دومین دوره مسابقات درس‌هایی از قرآن برگزار می‌شود
کد خبر: 1397689
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱
با حضور 7 هزار نفر؛

آزمون نهایی بیست و دومین دوره مسابقات درس‌هایی از قرآن برگزار می‌شود

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: با حضور بیش از 7 هزار دانش‌آموز از تمامی مناطق آموزش و پرورش شهر تهران آزمون نهایی بیست و دومین دوره مسابقات درس‌هایی از قرآن برگزار می‌شود.

به‌ گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، آزمون نهایی بیست و دومین دوره مسابقات هفتگی برنامه درس‌هایی از قرآن حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی دوشنبه، اول اردیبهشت‌ماه جاری ساعت 10 صبح همزمان در تمامی مناطق شهر تهران برگزار می‌شود.

بیست و دومین دوره مسابقات درس‌هایی از قرآن از مهرماه سال 92 در تمامی استان‌های کشور و مناطق برگزار شد، در این فعالیت ارزشمند قرآنی که در 1400 آموزشگاه در سطح شهر تهران برگزار شده، بیش از 218 هزار دانش‌آموز در طول 20 هفته در این مسابقات شرکت کردند.

هم‌چنین بیش از 5 هزار نفر از فرهنگیان دلسوز و متعهد، این مدرسه میلیونی قرآنی را همراهی کردند. دوشنبه، اول اردیبهشت‌ماه جاری بیش از 7 هزار نفر از برگزیدگان معرفی شده از سوی مدارس در یک آزمون نهایی که به‌‌صورت همزمان در سطح مناطق شهر تهران برگزار می‌شود شرکت می‌کنند.

سؤالات این آزمون که توسط مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی و از متن کتاب خلاصه 20 برنامه که در اسفندماه سال 92 به‌صورت رایگان در اختیار دانش‌آموزان برگزیده قرار گرفته است، در قالب 35 سؤال تستی و 5 سؤال تکمیلی برای هر دوره اول متوسطه و دوم متوسطه است.

مسئولان مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی به‌منظور قدردانی از تلاش مسئولان محترم مناطق آموزش و پرورش جهت نظارت بر روند اجرای این آزمون اقدام به بازدید از تعدادی از مراکز آزمون می‌کنند که در این راستا حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی‌نژاد، مدیر مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی با حضور در سالن اجتماعات هنرستان شهید باهنر منطقه 2 آموزش و پرورش شهر تهران ضمن قدردانی از تلاش ارزشمند دست‌اندکاران انجام مسابقات، از نحوه برگزاری آزمون بازدید به عمل خواهند آورد.
اسامی برگزیدگان این مرحله توسط مروجان مسابقات درس‌هایی از قرآن در آموزش و پرورش مناطق تهران، به مؤسسه ارسال تا با انجام قرعه کشی، جوایز ویژه این دوره از مسابقات به برگزیدگان اهداء شود.

اسامی نفرات برتر پس از اعلام در سایت مؤسسه به آدرس www.TarvijeQuran.com قرار می‌گیرد.

حضور پررنگ دانش‌آموزان در این دوره از مسابقات نشانگر علاقه و انس نسل جوان با معارف قرآنی و دینی است. مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی امیدوار است با عنایت و لطف خداوند متعال بتواند زمینه گسترده‌تری جهت نشر فرهنگ قرآن و اهل‌بیت(ع) در سراسر کشور فراهم آورد.

captcha