هیئت نظارت بر اجرای ضوابط نشر کتاب، رئیس خود را شناخت
کد خبر: 1398076
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸

هیئت نظارت بر اجرای ضوابط نشر کتاب، رئیس خود را شناخت

گروه ادب: در اولین جلسه هیئت نظارت بر اجرای ضوابط نشر کتاب، حجت‌الاسلام محمدعلی مهدوی‌راد به عنوان رئیس، عماد افروغ به عنوان نایب‌رئیس، سیدعباس صالحی به عنوان دبیر و علی شجاعی‌صائین به عنوان منشی این هیئت انتخاب شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نخستین جلسه هیئت نظارت بر اجرای ضوابط نشر کتاب بزرگسال و کتاب کودک و نوجوان، امروز، اول اردیبهشت با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا شد.
در این جلسه حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی مهدوی‌راد به عنوان رئیس، عماد افروغ به عنوان نایب‌رئیس، سیدعباس صالحی به عنوان دبیر و علی شجاعی‌صائین به عنوان منشی این هیئت انتخاب شدند.
همچنین در این جلسه جنتی، وزیر ارشاد به عنوان رئیس پیشنهاد شد اما از آنجا که وی عضو رسمی این هیئت نیست افراد دیگری پیشنهاد شدند.
در نهایت و با تصمیم اعضاء مقرر شد جلسه‌های این هیئت هر ماه یک‌بار در روز دوشنبه، ساعت 10 صبح برقرار شود.
اعضای هیئت نظارت بر اجرای ضوابط نشر کتاب بزرگسال و کتاب کودک و نوجوان پس از سه سال با روی کار آمدن دولت یازدهم از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شدند. این جلسه ساعت ۱۰ امروز، اول اردیبهشت در دفتر کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. در این نشست سیدعباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشت.
بر اساس این گزارش، احمد واعظی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی مهدوی‌راد، محمدتقی سبحانی، رضا مختاری، علیرضا اعرافی، محمود گلزاری، عماد افروغ، علیرضا صدرا، صادق آئینه‌وند، محسن مؤمنی، علی معلم‌دامغانی، حسین کچوئیان، مسعود آذربایجانی، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی خاموشی، سیدمهدی شجاعی و فریبا علاسوند، اعضای هیئت نظارت بر نشر بزرگسال را تشکیل می‌دهند. به استناد ماده 5 مصوبه اهداف، سیاست‌ها و ضوابط نشر کتاب به عنوان اعضای هیئت نظارت بر ضوابط نشر کتاب بزرگسالان، انتخاب می‌شوند.
همچنین جواد محقق، محسن چینی‌فروشان، مظفر سالاری، عبدالله حسن‌زاده و مهنوش مشیری نیز اعضای هیئت نظارت بر نشر کودک هستند. طبق ماده 5 مصوب جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1367 و نظر به حساسیت و جنبه‌های خاص کتاب‌های کودک، هیئت ویژه‌ای با عنوان «هیئت نظارت بر نشر کتاب» متشکل از حداقل پنج نفر از افراد صاحب‌نظر و آگاه به امور تربیتی(از دیدگاه اسلامی) و مسایل خاص کتاب‌های کودکان و بزرگسالان تشکیل شد.

captcha