مجموعه 9 جلدی «آیه‌های زندگی» منتشر شد
کد خبر: 1398170
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶
از سوی انتشارات سروش؛

مجموعه 9 جلدی «آیه‌های زندگی» منتشر شد

گروه ادب: مجموعه 9 جلدی «آیه‌های زندگی» از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش، کتاب «آیه‌های زندگی» در واقع نوعی تفسیر موضوعی قرآن است. این کتاب با نگارشی ساده، آیات قرآن را بیان کرده و آن را با زندگی اجتماعی و انسانی افراد تطبیق داده و راهکارهای مناسب را بیان می‌کند. این مجموعه ارزشمند در 9 جلد منتشر شده که هر جلد موضوع خاصی را بررسی می‌کند که به شرح زیر است:

در جلد اول سیصد و سیزده موضوع اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی مورد پرسش قرار گرفته است که کتاب با آیات قرآن به راهگشایی پرداخته و ابعاد مختلف مسئله را حلاجی می‌کند. جلد دوم این مجموعه با عنوان «تا آسمان» مقوله دعا کردن را دستمایه خود قرار داده است. در این جلد از کتاب، آداب دعا و معارف دعا با توجه به آیات قرآنی مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.

«شکوه آفرینش» عنوان جلد سوم مجموعه «آیه‌های زندگی» است که در آن آیه‌های مرتبط با خلقت جهان، انسان، حیوان و گیاهان بیان شده است و خواننده را با خلقت جهان هستی و همه موجودات آن آشنا می‌کند.

جلد چهارم با عنوان «نگین هستی» آیه‌های مرتبط با انسان و زندگی دنیوی و اخروی او را واکاوی می‌کند. این جلد که بعد انسان‌شناسی را دستمایه کار خود قرار داده است، مباحثی چون ویژگی‌های انسان، جنبه‌های مثبت انسان، نیازهای انسان و وظایف انسان را با نگاهی بر آیات الهی مورد بررسی قرار می‌دهد.

جلد پنجم با عنوان «برای بیداری؛ ماهیت دنیا، مرگ، برزخ و قیامت» و جلد ششم پیرامون قرآن و اوصاف و ویژگی‌ها و دشمنان آن سخن به میان می‌آورد. «کتاب انقلاب» عنوان جلد هفتم مجموعه کتاب‌های «آیه‌های زندگی» پیرامون کاربرد آیه‌های قرآن در زندگی انقلابی در ایران و عوامل مؤثر قرآنی در پیروزی انقلاب را بررسی می‌کند.

جلد هشتم نیز اصول رفتاری و شئون فردی -‌ اجتماعی و جلد نهم با عنوان «الی‌الهدی» شناخت خدا، شناخت انسان و شناخت جهان را موضوع بحث خود قرار داده است.

یکی از نکات قابل تأمل مجموعه کتاب‌های «آیه‌های زندگی» این است که مباحث آن  پیش‌تر از «رادیو قرآن» پخش شده که به همت انتشارات سروش، اکنون در یک مجموعه‌ عرضه می‌شود.

captcha