رونمایی از تمبر نمایشگاه کتاب در مراسم افتتاحیه
کد خبر: 1398396
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹

رونمایی از تمبر نمایشگاه کتاب در مراسم افتتاحیه

گروه ادب: مدیر کمیته روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از رونمایی تمبر یادبود نمایشگاه کتاب تهران در مراسم افتتاحیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، سیدمهدی جعفری، مدیر کمیته روابط عمومی از رونمایی تمبر بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: تمبر یادبود این دوره از نمایشگاه همزمان با برگزاری مراسم افتتاحیه رونمایی خواهد شد.

وی افزود: مراحل آماده‌سازی این تمبر یادبود از بهمن سال گذشته در مکاتبه با سازمان پست و تلگراف دنبال شده است و هم اکنون کار طراحی و آماده‌سازی آن به پایان رسیده. این تمبر یادبود در مراسم افتتاحیه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولان کشوری رونمایی خواهد شد.

12 غرفه برتر در نمایشگاه کتاب انتخاب می‌شوند

براساس این گزارش، ابوالفضل عربشاهی، مدیر کمیته انتخاب غرفه‌های برتر نمایشگاه درباره آئین‌نامه جدید به تصویب رسیده برای انتخاب غرفه برتر گفت: بنابر آئین‌نامه جدید معیارهای ارزیابی، داوری و انتخاب غرفه‌های برتر بنا به کسب امتیازهای ایجابی و سلبی از سوی غرفه‌داران ملاک عمل خواهد بود.

وی افزود: در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 12 غرفه به عنوان غرفه برتر انتخاب خواهند شد. این غرفه‌ها در چهار حوزه از جمله بخش ناشران داخلی (شامل ناشران عمومی، کودک و نوجوان، دانشگاهی و آموزشی)، بخش بین‌الملل (3 غرفه شامل: ناشران کتب عربی، انگلیسی و فرانسه)، بخش نشر دیجیتال (2 غرفه شامل ناشران داخلی و خارجی) و نیز 3 غرفه در حوزه حجاب و عفاف اسلامی شامل بخش داخلی، بین‌الملل و نشر دیجیتال هستند.

عربشاهی درباره این آئین‌نامه گفت: شیوه‌نامه جدیدی برای نخستین بار با عنوان شیوه‌نامه انتخاب غرفه‌های برتر نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به تصویب معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد رسیده است. در هیئت داوری 2 نفر به نمایندگی از تشکل‌های صنفی نشر کشور نیز حضور خواهند داشت.

مدیر کمیته انتخاب غرفه‌های برتر نمایشگاه درباره چگونگی تقدیر از غرفه‌های برتر بیان کرد: تقدیر از غرفه‌های برتر با اهدای جوایز مادی و اعطای لوح سپاس در مراسم اختتامیه نمایشگاه به عمل خواهد آمد.

گفتنی است که بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در روزهای 10 - 20 اردیبهشت 1393 در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

captcha