ثبت نام ییش از 7 هزار نفر در نهمین دوره طرح ارزیابی حافظان قرآن
کد خبر: 1398401
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
افراش خبر داد:

ثبت نام ییش از 7 هزار نفر در نهمین دوره طرح ارزیابی حافظان قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون امور ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن‌الکریم از ثبت نام هفت هزار و 366 حافظ پنج جزء تا حافظ کل قرآن در نهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن خبر داد.

یوسف افراش، معاون امور ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن‌الکریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به پایان یافتن مهلت ثبت نام در نهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، گفت: ثبت نام در نهمین دوره این طرح از اسفندماه سال گذشته آغاز و تا 25 فروردین‌ماه ادامه داشت که این فرصت تا پایان فروردین‌ماه تمدید شد و هم‌اکنون نیز به پایان رسیده است.
معاون امور ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن با بیان اینکه ثبت نام در این دوره از طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن از طریق سایت تلاوت سازمان دارالقرآن انجام شد، گفت: با پایان یافتن مهلت ثبت نام در نهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در مجموع هفت هزار و 366 حافظ قرآن از طریق سایت تلاوت ثبت نام کرده‌اند.

حافظان کل قرآن بیشترین آمار را به خود اختصاص دادند
وی افزود: ثبت نام از علاقه‌مندان برای شرکت در نهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در رشته‌های حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء و حفظ پنج جزء قرآن انجام شده است، گفت: بیشترین آمار ثبت نام کنندگان در رشته حفظ کل قرآن بوده است.
افراش اظهار کرد: در رشته حفظ کل، دو هزار و 649 نفر؛ در رشته حفظ 20 جزء، هزار و دو نفر؛ در رشته حفظ 10 جزء، دو هزار و 370 نفر و در رشته حفظ پنج جزء هزار و 345 نفر ثبت نام کرده‌اند، البته ثبت نام در رشته حفظ پنج جزء جنبه تشویقی دارد تا شرکت‌کنندگان با شرکت در آزمون‌های مرحله اول طرح بتوانند خود را برای سال‌های آینده آماده کرده و محک بزنند.

صدور گواهینامه برای حافظان 5 جزء قرآن
وی ادامه داد: تمامی ثبت نام شدگان در نهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در مرحله اول آزمون شرکت می‌کنند با این تفاوت که برای حافظان 10 جزء تا حافظان کل مدرک تخصصی حفظ صادر می‌شود، اما برای حافظان پنج جزء به این دلیل که جنبه تشویقی دارد، تنها گواهینامه شرکت در آزمون صادر خواهد شد.
معاون امور ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن اضافه کرد: استان تهران با هزار و 331 نفر بیشترین آمار ثبت نام شدگان را داشته است که پس از استان تهران، اصفهان با 888 نفر، خراسان رضوی با 464 نفر و... رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.
وی با اشاره به افزایش آمار ثبت نام شدگان در نهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن نسبت به دوره‌های گذشته، گفت: آمار ثبت نام شدگان نسبت به دوره گذشته با رشد 10/12 درصدی روبه‌رو بوده است.

19 اردیبهشت؛ آزمون مرحله اول نهمین دوره طرح ارزیابی حافظان قرآن
افراش با یادآوری اینکه تمامی ثبت نام شدگان در مرحله اول آزمون این طرح شرکت می‌کنند، افزود: آزمون مرحله اول نهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن 19 اردیبهشت‌ماه به صورت همزمان در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود که در تمامی استان‌ها یک حوزه امتحانی در نظر گرفته می‌شود؛ همچنین برای استان‌هایی که از نظر تعداد ثبت نام شدگان و وسعت استان گستردگی بیشتری دارند دو حوزه امتحانی در نظر گرفته می‌شود.
وی با عنوان این مطلب که آزمون مرحله اول نهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن به صورت کتبی برگزار خواهد شد، افزود: برای اینکه شرکت‌کنندگان بتوانند با آمادگی بیشتری در این آزمون شرکت‌ کنند، نمونه سوالات آزمون دوره‌های قبل را در سایت تلاوت سازمان دارالقرآن بارگذاری کرده‌ایم؛ شرکت‌کنندگان با مراجعه به سایت تلاوت می‌توانند به سوالات آزمون‌ دوره‌های قبل دسترسی داشته باشند.

captcha