مرحوم «موسوی‌بلده» خانواده خود را وقف قرآن کرد + فیلم
کد خبر: 1398453
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵

مرحوم «موسوی‌بلده» خانواده خود را وقف قرآن کرد + فیلم

گروه فعالیت‌های قرآنی: مراسم تشییع پیکر مرحوم «سیدمحمد موسوی‌بلده» امروز از مسجد آیت‌الله کاشانی برگزار شد، در حاشیه این مراسم رئیس جمعیت قرآنی استان تهران گفت: مرحوم «موسوی‌بلده» به عنوان یک عاشق قرآن، بیت و فرزندان خود را وقف قرآن کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم تشییع پیکر مرحوم «سیدمحمد موسوی‌بلده» پدر «سیدمحسن و سیدحسین موسوی‌بلده»، دو استاد برجسته قرآنی کشور، صبح امروز از مسجد آیت‌الله کاشانی واقع در خیابان پامنار به سمت بهشت زهرا(س) برگزار شد.
این مراسم که با حضور جمع کثیری از فعالان جامعه قرآنی برگزار شد، از ساعت 9:30 صبح امروز آغاز شد؛ مرحوم «سیدمحمد موسوی‌بلده» صبح روز دوشنبه، اول اردیبهشت‌ماه به دیدار معبود شتافت تا جامعه قرآنی در سوگ این پدر نمونه به عزا بنشیند.
بر اساس گفته بسیاری از حاضران در این مراسم یکی از بارزترین ویژگی‌های شخصیتی مرحوم «سیدمحمد موسوی‌بلده» خلق و خوی آرام وی بود، به گونه‌ا‌ی که هیچ کسی چهره عصبانی وی را به یاد نداشته است. وی در پرورش و تربیت اسلامی فرزندان خود نهایت تلاش و دقت را داشت و ثمره این تلاش تربیت فرزندانی همچون «سیدمحسن و سیدحسین موسوی‌بلده» که از اساتید قرآنی کشور هستند، بوده است.

مرحوم «موسوی‌بلده» عاشق قرآن بود
محمدرضا پورمعین، رئیس جمعیت قرآنی استان تهران در مورد شخصیت این پدر نمونه به خبرنگار ایکنا گفت: مرحوم «موسوی‌بلده» از عاشقان قرآن و جزء پیشکسوتان قرآنی نادری بود که شاید از 50 سال قبل به عنوان یک عاشق قرآن، بیت و فرزندان خود را وقف قرآن کرد.
وی با اشاره به اینکه آن مرحوم با تربیت سه فرزند که از اساتید قرآنی کشور هستند، دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کرد، افزود: «سیدمحسن، سیدحسین و سیده‌زهرا موسوی‌بلده» فرزندان آن مرحوم هستند و هر سه از اساتید و خادمان قرآن کریم محسوب می‌شوند و عمری را در خدمت قرآن بوده‌اند؛ حاصل تلاش و تربیت اسلامی مرحوم «سیدمحمد موسوی‌بلده» بوده است.

شخصیت آن مرحوم در رفتار و کردار فرزندانش هویدا است
رئیس جمعیت قرآنی استان تهران تصریح کرد: خانه آن مرحوم را همه به عنوان خانه قرآن می‌شناختند و لقمه حلال ایشان بود که چنین فرزندانی را تربیت کرد و باعث ترویج این خانه قرآن شد. شخصیت برجسته این پدر بزرگوار در رفتار و کردار فرزندان آن مرحوم به خوبی بارز و هویدا است.
پورمعین اظهار کرد: آن مرحوم از جمله افرادی بود که با ایجاد جلسات خانگی قرآنی و هیئت‌های قرآن عمری را در خدمت به قرآن سپری کرد و زمینه‌ساز فعالیت‌های کشوری و جهانی فرزندانش شد.
وی بیان کرد: ایشان هم‌تراز اساتیدی همچون «علی اربابی»، «مهکام»، «قیم»، «صدرزاده»، «صلح‌جو»، «سلیمی» و.. بوده است و هم‌پایه با این اساتید همواره در خدمت قرآن کریم بوده و نام ایشان در زمره یک خادم قرآن و کسی که مربی و سازنده شخصیت‌های برجسته قرآنی بوده است، می‌درخشد و همیشه پشتیبان جلسات قرآنی بوده است.

محمدرضا پورزرگری، قاری بین‌المللی کشورمان نیز که یکی دیگر از حاضران در مراسم تشییع مرحوم «موسوی‌بلده» بود، در مورد ویژگی‌های شخصیتی آن مرحوم اظهار کرد: آن مرحوم مرد روحانی‌زاده و بزرگ خاندان موسوی‌بلده و از فرزندان مرحوم «سید‌حسن موسوی‌بلده» بود که روحانیون بنام آن زمان، محسوب می‌شد.

منزل مرحوم «موسوی‌بلده» خانه قرآن بود
این قاری بین‌المللی افزود: وی عمر خود را در خدمت قرآن سپری کرد و منزلشان همواره جای اهالی قرآن و سفره‌دار اهل بیت(ع) بود وروضه‌های بسیاری در منزل ایشان برای حضرت اباعبدالله(ع) برگزار می‌شد؛ همچنین در محله پامنار جزء ساداتی بود که بسیار قابل احترام اهالی بود و فرزندان بزرگواری را به جامعه قرآنی تقدیم کردند و شاخص آنها هم «سیدمحسن موسوی‌بلده» است که بزرگ استاد‌ قرآنی محسوب می‌شود.
وی همچنین در مورد ویژگی‌های اخلاقی آن مرحوم نیز تصریح کرد: مرحوم «سیدمحمد موسوی‌بلده» فردی بسیار آرام و صبور و دارای شخصیتی قرآنی و ممتاز بود که متانت ایشان زبانزد همه است و به هیچ وجه نمی‌توان نقش محوری ایشان را در منزل، محله و بین اقوام و خویشاوندان نادیده گرفت.

حضور در فعالیت‌های انقلابی
پورزرگری در مورد فعالیت‌های آن مرحوم در سال‌های قبل از انقلاب و در جریان انقلاب اظهار کرد: وی سال‌های قبل از انقلاب چندین بار با حضرت امام خمینی(ره) در نجف اشرف دیدار داشت و همیشه یار و یاور انقلاب بود و از جمله افرادی بود که با امام در ارتباط بود و از قبل از انقلاب نیز فعالیت‌های مذهبی و سیاسی پررنگی داشت و همین تفکر ایشان بود که توانست خانواده‌ای کاملاً قرآنی را تقدیم انقلاب کند.

captcha