عرضه قرآن‌های عطری و مصحف شریف به زبان‌های خارجی در نمایشگاه کتاب
کد خبر: 1398535
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵

عرضه قرآن‌های عطری و مصحف شریف به زبان‌های خارجی در نمایشگاه کتاب

گروه ادب: نشر صالحین در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مصحف شریف را با ویژگی‌های گوناگون عرضه می‌کند که قرآن‌های عطری و ترجمه شده به زبان‌های روز دنیا نمونه‌ای از آنهاست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشر صالحین، مرکز پخش قرآن کریم و قرآن‌های تخصصی و کتب پیرامون قرآن و ادعیه است که در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با 200 عنوان از کتب قرآنی نفیس با ویژگی‌های گوناگون حضور می‌یابد.

در این دوره، قرآن‌هایی با قرائات سبعه قاریان، خواص‌الآیات قرآن کریم؛ شامل خواص سور و آیات، قرآن با حاشیه شأن نزول، قرآن موضوعی؛ هر موضوع با یک رنگ، قرآن تجویدی، قرآن ویژه روانخوانی و مفاهیم و قرآن الفیه چاپ هندوستان که هر صفحه با حرف الف آغاز شده است، در نمایشگاه کتاب تهران ارائه می‌شود.

قرآن با ترجمه به زبان‌های روز دنیا نیز بخش دیگری از قرآن‌های این مرکز پخش را به خود اختصاص داده است که ترجمه قرآن به زبان‌های انگلیسی، عربی و فارسی ترجمه مرحوم طاهره صفارزاده، قرآن بدون ترجمه چاپ پاکستان، قرآن با ترجمه واژگان در حاشیه، قرآن خط نیریزی ترجمه انصاریان، قرآن خط عثمان طه ترجمه مقابل الهی‌قمشه‌ای و قرآن حکیم ترجمه و تفسیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از جمله آنهاست.

قرآن و آموزش تجوید دارای ترجمه زیر و ترجمه حاشیه و آموزش تجوید در زیر صفحات، قرآن تجویدی دارای احکام تجوید رنگی در تمام قرآن که هر دو در بیروت به چاپ رسیده و قرآن‌های دیگری نیز هستند که در کشورهای مصر، پاکستان و هندوستان به چاپ رسیده‌اند و یا به زبان‌های انگلیسی، فرانسه، اردو(هندی)، آذری، ایتالیایی، ترکی استانبولی و چینی ترجمه شده‌اند و در نمایشگاه عرضه خواهند شد.

همچنین قرآن‌های نفیس و ساده در قطع‌های رحلی، وزیری و جیبی و یا با قاب‌های چوبی، فلزی و ... نیز به معرض نمایش گذاشته می‌شوند. از سوی دیگر قرآن‌های عطری از قطع جیبی تا رحلی در نمایشگاه ارائه می‌شوند.

قرآن با خط نستعلیق و کوفی و ترجمه مقابل، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه عطری با قاب چرمی و کاغذ آلمانی در اندازه‌های گوناگون و به زبان انگلیسی، قرآن منظوم، تفاسیر نور، خواجه‌عبدالله انصاری و آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی از عناوین مصاحفی است که مرکز پخش نشر صالحین آن را در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌کند.

گفتنی است که بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 10 - 20 اردیبهشت در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود.

captcha