برنامه‌های شبکه قرآن در میان برترین‌های نوروز فاطمی 93 قرار گرفتند
کد خبر: 1398540
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵

برنامه‌های شبکه قرآن در میان برترین‌های نوروز فاطمی 93 قرار گرفتند

گروه فعالیت‌های قرآنی: در مراسم تجلیل از برنامه‌های نوروز فاطمی سال 1393 که روز گذشته، اول اردیبهشت‌ماه برگزار شد؛ از برنامه‌های «یاد خدا»، «چشمه‌های جاری» و «یک کلام حرف حساب» شبکه قرآن و معارف سیما تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم تجلیل از برنامه‌های نوروز فاطمی سال 1393 روز گذشته، اول اردیبهشت‌ماه در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد که در این مراسم ضمن معرفی برنامه‌های برتر نوروز فاطمی در صدا و سیما، برنامه‌ «یاد خدا» و «چشمه‌های جاری» نیز تجلیل شدند.

تجلیل از برنامه تلویزیونی «یاد خدا» در بخش برنامه‌های ترکیبی ـ معارفی
بر اساس این گزارش، از میان نامزدهای بهترین برنامه‌های ترکیبی ـ معارفی «آفتاب شرقی»، «سمت خدا» و «باز باران»، برنامه تلویزیونی «یاد خدا» شبکه قرآن و معارف سیما به دلیل طراحی و اجرای جذاب، ارتباط مناسب با مخاطب، محتوای خوب و اثرگذار و بهر‌ه‌مندی از کارشناسان برجسته به عنوان بهترین برنامه شناخته شد؛ در این بخش از محمدحسین صیرفی، مجری «یاد خدا» و حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی، کارشناس قرآنی «یاد خدا» تجلیل شد.

تجلیل از «چشمه‌های جاری» در بخش مسابقات معارفی و قرآنی
همچنین در بخش مسابقات معارفی و قرآنی، ضمن سپاس از مسابقه «فردوس» شبکه قرآن و معارف سیما، مسابقه تلویزیونی «چشمه‌های جاری» که به منظور حفظ دسته‌جمعی سوره مبارکه «انسان» بود؛ به دلیل نوآوری، بهره‌گیری از قاریان برجسته و ممتاز کشور و ایجاد فضای بصری و گرافیک تصویری جذاب و مناسب تجلیل به عمل آمد.
در بخش مسابقات معارفی و قرآنی ضمن معرفی مسابقه تلویزیونی «چشمه‌های جاری» به عنوان مسابقه برتر معارفی و قرآنی، از علی اکرمی، تهیه‌کننده مسابقه تلویزیونی «چشمه‌های جاری» و سیدوحید مرتضوی و الهام غفاری، مجریان این مسابقه تلویزیونی تجلیل شد.

مستند «یک کلام حرف حساب» تجلیل شد
بنابر این گزارش، در بخش مستندهای معارفی و قرآنی ضمن سپاس از تهیه‌ و پخش مستند «شکوه مهربانی»، مستند «یک کلام حرف حساب» از شبکه قرآن و معارف سیما به دلیل انتخاب هوشمندانه و هدفمند موضوعات قرآنی و معارفی، پرداخت ساده و صمیمی به موضوعات بر اساس شاخصه‌های برنامه‌سازی تلویزیونی به عنوان بهترین برنامه شناخته شد که در این بخش از علی افشاری، تهیه‌کننده برنامه تجلیل به عمل آمد.

همچنین علاوه بر بخش‌های معارفی سیما از برنامه «هفت سلام»، ویژه‌برنامه سال تحویل شبکه قرآن و معارف سیما  که توانست در عین جذابیت و شادابی، برنامه‌ای معنوی و سالم را ارائه دهد و مخاطبان بسیاری را جذب کند تجلیل شد؛ از پخش شبکه قرآن و معارف سیما به دلیل درج زیرنویس‌های متناسب با ایام نوروز فاطمی در میان برنامه‌های مناسبتی نیز تجلیل شد.
گزارش ایکنا حاکی است، علی دارابی، معاون سیما در مراسم تقدیر از برنامه‌های نوروز فاطمی 1393 از تمامی فعالان و برنامه‌سازان که با توجه به تقارن ایام فاطمیه با ایام نوروز به برنامه‌سازی پرداخته بودند، همچنین از شبکه قرآن و معارف سیما به صورت ویژه تقدیر کرد و گفت: بی‌تردید پدیده نوروز 93، برنامه‌های معارفی و دینی سیما بود.
معاون سیما افزود: برنامه‌های معارفی در تمامی شبکه‌های سیما به خوبی تولید و پخش شد، اما در این میان بدون شبک شبکه قرآن و معارف سیما در صدر این برنامه‌ها به خوبی درخشید؛ جای تقدیر دارد و باید از مدیران انقلابی و مدیریت جهادی و انقلابی که در این شبکه اعمال می‌شود، تشکر کرد.

captcha