19 اردیبهشت‌؛ برگزاری آزمون مرحله اول نهمین دوره طرح ارزیابی حافظان قرآن
کد خبر: 1398761
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۵
افراش خبر داد:

19 اردیبهشت‌؛ برگزاری آزمون مرحله اول نهمین دوره طرح ارزیابی حافظان قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون امور ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن از برگزاری آزمون مرحله اول نهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در روز جمعه، 19 اردیبهشت‌ماه خبر داد.

یوسف افراش، معاون امور ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن‌الکریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان اینکه در نهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن هفت هزار و 366 حافظ قرآن ثبت نام کرده‌اند، گفت: ثبت نام از علاقه‌مندان برای حضور در این دوره در رشته‌های حفظ کل، 20 جزء، 10 جزء و پنج جزء قرآن انجام شده است.
وی با بیان اینکه تمامی ثبت نام کنندگان در نهمین دوره طرح ارزیابی حافظان قرآن در مرحله اول آزمون این طرح شرکت می‌کنند، افزود: آزمون مرحله اول این طرح جمعه، 19 اردیبهشت‌ماه در استان‌های سراسر کشور برگزار خواهد شد.

برگزاری مرحله اول آزمون در 37 حوزه امتحانی سراسر کشور
افراش افزود: آزمون مرحله اول این طرح ساعت 9 صبح روز جمعه، 19 اردیبهشت‌ماه به صورت همزمان در 37 حوزه امتحانی سراسر کشور برگزار می‌شود که در تمامی استان‌ها یک حوزه امتحانی در نظر گرفته شده به غیر از استان‌های بزرگی مانند تهران، اصفهان و... که به دلیل وسعت جغرافیایی و تعداد بالای ثبت نام کنندگان، دو یا سه حوزه امتحانی خواهند داشت.
وی در ادامه عنوان کرد: ساعت برگزاری این آزمون 9 صبح است اما درب تمامی حوزه‌های امتحانی از ساعت 8:30 صبج بسته می‌شود تا مقدمات برای برگزاری آزمون، توزیع پرسشنامه‌ها و... انجام شود.

توزیع کارت ورود به آزمون مرحله اول از 15 تا 18 اردیبهشت
معاون امور ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن درباره توزیع کارت آزمون مرحله اول طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن گفت: ثبت نام کنندگان در این طرح می‌توانند با داشتن نام کاربری و رمز عبور از 15 تا 18 اردیبهشت‌ماه نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه از طریق سایت تلاوت سازمان دارالقرآن اقدام کنند.
وی یادآور شد: در آزمون مرحله اول نهمین دوره طرح ارزیابی حافظان قرآن که به صورت کتبی و تستی برگزار می‌شود، به ترتیب حافظان پنج جزء به 25 سوال، 10جزء به 50 سوال، 20 جزء به 100 سوال و حافظان کل قرآن کریم به 150 سوال در زمینه ترجمه و مفاهیم کلام وحی پاسخ می‌دهند.

کسب 70 درصد از نمره کل ملاک قبولی در مرحله اول آزمون
افراش ادامه داد: حد نصاب قبولی در مرحله اول آزمون نهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کسب 70 درصد از نمره کل آزمون خواهد بود و کسانی که 70 درصد نمره را کسب کنند، به مرحله دوم آزمون راه پیدا می‌کنند.
وی در ادامه افزود: حافظان کل، 20 جزء و 10 جزء قرآن پس از شرکت در این آزمون و کسب 70 درصد از نمره آزمون، مدرک درجه پنج حفظ قرآن دریافت می‌کنند، اما حضور حافظان پنج جزء در این آزمون تنها جنبه آزمایشی و تشویقی دارد که پس از برگزاری این آزمون برای قبول شدگان جزء پنج، گواهی شرکت در آزمون صادر می‌شود.
معاون امور ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: نتایج آزمون مرحله اول نهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، نیمه دوم خردادماه از طریق سایت تلاوت سازمان دارالقرآن‌الکریم اعلام می‌شود.

captcha