16 تا 33 ساله‌ها می‌خواهند بدانند چگونه رفتار کنند
کد خبر: 1403229
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳
در قالب پرسش از مرکز پاسخگویی به سؤالات دینی؛

16 تا 33 ساله‌ها می‌خواهند بدانند چگونه رفتار کنند

گروه اجتماعی: رئیس مرکز مشاوره و پاسخگویی به سئوالات دینی با بیان اینکه بیشتر مردم ما متدین‌اند اما در رفتار و ارتباط نمی‌توانند از آموزه‌های دینی استفاده کنند، افزود: افراد 16 تا 33 با پرسش سئوالاتی در موضوعات اخلاق و رفتار بیشترین مخاطبین این مرکز هستند.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد سادات‌منصوری، رئیس مرکز مشاوره و پاسخگویی به سئوالات دینی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: در ماه رجب و ایام اعتکاف مراجعه کنندگان به مرکز مشاوره و پاسخگویی سئوالات دینی افزایش یافته و به دنبال آن در ماه شعبان، رمضان و محرم با رشد چند برابری مواجه می‌شود.

وی افزود: بیشترین مباحثی که در ایام ماه رجب از سوی مردم مطرح می‌شود برگزاری و نحوه شرکت در مراسم اعتکاف و همچنین فعالیت‌های مذهبی در این ماه است.

حجت‌الاسلام سادات‌منصوری یادآور شد: در ماه‌هایی که مردم توجه بیشتری برای انجام فرایض دینی پیدا می‌کنند روزانه بیش از 3 هزار نفر با مرکز ارتباط برقرار کرده و از کارشناسان دینی این مرکز مشاوره می‌گیرند.

جوانان بیشترین مراجعه‌کنندگان

رئیس مرکز مشاوره و پاسخگویی به سئوالات دینی تصریح کرد: این مرکز در راستای شناسایی بیشتر گروه‌های هدف و شناسایی مشکلات مردم و موضوع آن، سئوالات را به 240 عنوان تقسیم‌بندی کرده است و این امر بیانگر این موضوع است که بیشترین مراجعه‌کنندگان به این مرکز جوانان و نوجوانان هستند که بیش از 60 درصد تماس‌ها از سوی آنان صورت می‌گیرد.

کارشناسان مرکز و پاسخگویی به موضوعات اخلاقی و رفتاری

وی بیان کرد: افراد 16 تا 33 با پرسش سئوالاتی در موضوعات اخلاق و رفتار بیشترین مخاطبین این مرکز هستند و پس از این گروه بحث مشاوره‌ای و احکام از بیشترین موضوعاتی است که کارشناسان مرکز به آن پاسخ می‌دهند.

30 درصد سؤالات مشاوره‌ای

حجت‌الاسلام سادات‌منصوری با اشاره به اینکه بالغ بر 30 درصد سئوالات مطرح شده مشاوره‌ای است، عنوان کرد: بیشتر مردم ما متدین هستند اما متاسفانه در رفتار و ارتباط  نمی‌توانند از این آموزه‌های دینی استفاده کافی را ببرند.

رئیس مرکز مشاوره و پاسخگویی به سئوالات دینی اظهار کرد: آمار پاسخگویی نشان داده است که مردم بیشتر در مسائل جزئی دستورات دینی مشکل دارند و به طور کامل کلیات را دانسته و در اجرای جزئیات با مشکل روبرو شده‌اند.

نداشتن اطلاعات در خصوص نحوه برقراری در روابط اجتماعی

وی تاکید کرد: نداشتن کامل و جامع اطلاعات در خصوص نحوه برقراری روابط اجتماعی از بیشترین مواردی است که مراجعه‌کنندگان به مرکز به دنبال رفع آن هستند.

حجت‌الاسلام سادات‌منصوری اظهار کرد: در راستای آموزش و برقراری دوره‌های مشاوره‌ای تعاملات خوبی با وزارت ورزش و جوانان صورت گرفته است و تلاش داریم در این زمینه دوره‌های جامعی را با مشارکت این وزارت برای گروه هدف جوانان دایر و به شبهات آنان پاسخ‌ داده شود.

وی در پایان با بیان اینکه در همه موضوعات کارشناسان مرکز آمادگی پاسخگویی و حل مشکلات را دارند گفت: سایت اینترنتی www.09650.net  برای این امر طراحی شده است تا مراجعینی که توانایی پرداختن به مشکل خود را با تلفن ندارند بدون دغدغه سئوال خود را در این سایت مطرح و پس از مدتی با مراجعه دوباره به سایت پاسخ خود را دریافت کنند.

captcha