آغاز همایش ملی اقتصاد مقاومتی در ایلام
کد خبر: 1405784
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷

آغاز همایش ملی اقتصاد مقاومتی در ایلام

گروه اجتماعی: همایش ملی «اقتصاد مقاومتی؛ چالش‌ها و راهکارهای پیش‌رو» 21 اردیبهشت با حضور صاحب‌نظران، اساتید دانشگاه‌ها و دانشجویان در هتل زاگرس ایلام آغاز به‌کار کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، صفا فرخی، معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام امروز یکشنبه، 21 اردیبهشت در همایش ملی «اقتصاد مقاومتی؛ چالش‌ها و راهکارهای پیش‌رو»، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای مقاوم‌سازی پایه‌های اقتصادی کشور است و با توجه به اینکه در چند سال اخیر نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری با محوریت اقتصاد انجام می‌شود این همایش در این راستا برگزار شد.

ارسال 125 مقاله به دبیرخانه همایش ملی «اقتصاد مقاومتی» در ایلام

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یکی از مراکز تأثیرگذار از طریق نظریه‌پردازی در خصوص اقتصاد وارد میدان شده است، افزود: 125 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که از این تعداد 75 مقاله برگزیده شده و تعدادی از آن‌ها به‌صورت پوستر و سخنرانی در این همایش ارائه می‌شوند.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد ایلام به محورهای  این همایش اشاره کرد و گفت: «خاستگاه مبانی نظری و مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی»، «الگوی تولید، توزیع و مصرف با رویکرد اقتصاد مقاومتی»، «دولت یازدهم؛ بایدها و نبایدهای اقتصاد مقاومتی»، «دانشگاه آزاد، نخبگان و اقتصاد مقاومتی»، «جهاد اقتصادی، اقتصاد اسلامی و اقتصاد مقاومتی»، «فرهنگ، جامعه، رسانه و اقتصاد مقاومتی»، «بانکداری اسلامی و اصل 44 قانون اساسی در سند چشم‌انداز 1404» محورهای این همایش است.

توجه به اقتصاد و فرهنگ، سرلوحه کار مراکز آموزش عالی باشد

دبیر علمی این همایش اضافه کرد: با توجه به اینکه نام امسال از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» عنوان شده است؛ لذا باید توجه به امر اقتصاد و فرهنگ از سوی مراکز علمی و دانشگاهی و برنامه‌ریزی در این راستا در سرلوحه کار مراکز آموزش عالی باشد.

یادآور می‌شود، همایش ملی «اقتصاد مقاومتی؛ چالش‌ها و راهکارهای پیش رو» در راستای ریشه‌یابی معضلات اقتصادی کشور، امروز و فردا در هتل زاگرس شهر ایلام برگزار می‌شود.

captcha