تصنیف موضوعی المیزان منتشر می‌شود
کد خبر: 1411898
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵
دبیر همایش اندیشه‌‌های علامه طباطبایی در المیزان:

تصنیف موضوعی المیزان منتشر می‌شود

گروه اندیشه: به گفته حجت‌الاسلام شکراللهی اکنون بیش از 60 محقق مشغول نگاشتن تصنیف موضوعی المیزان هستند؛ این افراد در بیش از 30 محور در حال مطالعه المیزان هستند و این تصنیف در آینده منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن شکراللهی، دبیر اجرایی همایش «اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان»، امروز  چهارشنبه 7 خرداد در هشتمین پیش‌‌نشست این همایش که در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به جایگاه رفیع علامه طباطبایی که می‌توان ایشان را یکی از نوابغ در احیای معارف در جامعه قرآنی شیعه دانست و جایگاه تفسر المیزان، و با توجه به اینکه حق این جایگاه تاکنون به خوبی ادا نشده است؛ موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به ریاست آیت‌الله مصباح‌یزدی که از شاگردان مرحوم علامه طباطبایی بوده‌اند، بنا را بر این گذاشتند که یک طرح جامع برای حمایت از ایشان به انجام برسانند.
دبیر علمی همایش اندیشه‌‌های علامه طباطبایی در المیزان اضافه کرد: اکنون مشغول نگاشتن تصنیف موضوعی المیزان هستیم که بیش از 60 محقق مشغول آن هستند. این افراد در بیش از 30 محور در حال مطالعه المیزان هستند که در آینده منتشر خواهد شد.
وی افزود: در همین راستا، برگزاری همایش اندیشه‌های علامه طباطبایی در سطح بین‌المللی ضرورت دانسته شد تا اندیشمندان وارد کار شده و اندیشه‌های ایشان را مورد بررسی قرار دهند.
شکراللهی ادامه داد: به منظور برگزاری مناسب این همایش که استاد مصباح هم تاکید فراوانی بر آن دارند، موسسه امام خمینی(ره)، مراکز مختلفی را به همکاری طلبید و حدود 30 مرکز حوزوی و دانشگاهی داخلی و خارجی برای همکاری اعلام آمادگی کرده‌اند. در کمیته علمی این همایش، بیش از هفتصد محور فرعی برای همایش تدوین شده است.
وی افزود: تاکنون بیش از هفتاد جلسه علمی و کارشناسی درباره برگزاری این همایش برگزار شده است که همه گروه‌های علمی موسسه در تدوین آن موثر بوده‌اند و کارهای قابل قبولی در این باره صورت گرفته است. تاکنون بیش از پانصد مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که اکنون در مرحله ارزیابی آن هستیم.
دبیر علمی همایش اندیشه‌‌های علامه طباطبایی در المیزان ادامه داد: یکی از برنامه‌های بسیار خوبی که برای این همایش پیش‌بینی شده است، همین‌ پیش‌همایش‌هاست. پیش‌همایش‌های مختلفی را در تهران، قم، اصفهان، شیراز و مشهد برگزار کرده‌ایم و چندین پیش‌همایش دیگر هم برگزار خواهیم کرد و این مسئله هم به تبیین اندیش‌های علامه طباطبایی کمک خواهد کرد. همچنین مصاحبه‌های علمی در این باره را پیش‌بینی کرده‌ایم که برخی از آنها هم انجام شده است.
وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم اصلی‌ترین هدف این همایش که همانا معرفی اندیشه‌های علامه طباطبایی در المیزان است محقق شود و دین بزرگی که ایشان بر گردن همه ما دارند ادا شود.

captcha