امام خمینی(ره)، نغمه ایمان‌گرایی و خداپرستی را در جهان‌ طنین‌انداز کرد
کد خبر: 1413916
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱

امام خمینی(ره)، نغمه ایمان‌گرایی و خداپرستی را در جهان‌ طنین‌انداز کرد

گروه سیاسی: به برکت حضرت امام خمینی(قدس‌سره)و انقلاب آسمانی و پیام‌های قدسی او بار دیگر شکوفه‌های خداجویی و دین‌گرایی در بستر خشکیده جهان معاصر جوانه زد و نغمه ایمان‌گرایی و توحید و خداپرستی در سراسر جهان‌ طنین‌ انداز شد.

سرهنگ سید قاسم هاشمی، معاون اجرایی سپاه کربلای مازندران، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، با اشاره به اینکه امام(ره) حقیقت همیشه زنـده تاریخ است و رحلت او همچـون حیاتـش منـشأَ بیـداری مسلمانان شد، گفت: شخصیت الهی و پیام‌های معنوی حضرت امام (قدس‌سره)، بسیاری از پیروان سایر ادیان و مذاهب را به شدت تحت تأثیر خود قرار داد تا آنجا که در نظر برخی از تحلیل‌گران و متفکران مسیحی او مسیح معاصر بود.

امام خمینی(ره) احیاگر جهان‌ بینی مذهبی بود
هاشمی با بیان اینکه امام(ره) احیاگر جهان‌بینی مذهبی بود، افزود: امام(ره) مفهوم فرهنگ فرمانبری جامعه را تغییر داد، دیوار ترس را شکست و مردم را به سوی چشمه پاک فطرت الهی هدایت کرد و بزرگترین حماسه عظیم فداکاری عصر ما را به‌وجود آورد.

وی با بیان اینکه امام(ره) هدیه آسمانی و ملکوتی در عصر ما بود، ادامه داد: با نگاهی عمیق در تحلیل شخصیت امام خمینی(ره) به روح ملکوتی و افکار بلند و ویژگی‌های منحصر به فرد روحی و معنوی ایشان پی می‌بریم.

هاشمی اظهار کرد: امام(ره) در نزدیک شدن انسان به خدا، فصل جدیدی را گشود و با حمایت مردم، انقلاب اسلامی را که نقطه عطف مهمی در تاریخ قرن بیستم است، به سرانجام پیروزمندانه‌ای رساند.

میراث امام خمینی(ره)، مایه امید ملت‌های مظلوم جهان است
وی افزود: رهبر کبیر انقلاب اسلامی  که از صبر و استقامت محمدی(ص) زهد و عدالت علوی و تدبیر حسنی(ع) و توکل و شجاعت حسینی(ع) درس‌ها فرا گرفته و توشه‌ها به همراه داشت، توانست قدرت‌های پوشالی شرق و غرب را بلرزاند و میراثی بر جای گذارد که مایه امید ملت‌های مظلوم و ستمدیده جهان شود.

معاون سپاه کربلای مازندران عنوان کرد: به برکت حضرت امام خمینی(قدس‌سره) و انقلاب آسمانی و پیام‌های قدسی او بار دیگر شکوفه‌های خداجویی و دین‌گرایی در بستر خشکیده جهان معاصر جوانه زد و نغمه ایمان‌گرایی و توحید و خداپرستی در سراسر جهان‌طنین‌انداز شد.

ضرورت ارزشیابی تأثیر امام(ره)  در جامعه بشریت
وی با تأکید بر ضرورت ارزشیابی تأثیر امام(ره)  در جامعه بشریت، ایادآور شد: باید همه تلاش کنند تا  شخصیت این عارف و رهبر مظلومان و شیعیان جهان با همان ابعاد عظیم به درستی به نسل امروز انقلاب اسلامی معرفی شود.

captcha