برگزاری مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان؛ اقدامی اثرگذار برای ترویج قرآن کریم
کد خبر: 1414837
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
نیکدستی بیان کرد:

برگزاری مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان؛ اقدامی اثرگذار برای ترویج قرآن کریم

گروه فعالیت‌های قرآنی: قاری بین‌المللی گفت: دانشجویان یکی از موثرترین اقشار به‌شمار می‌آیند و مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان به این دلیل این که جامعه هدف آن دانشجویان است، اقدام بسیار خوبی است.

مسعود نیکدستی، قاری بین‌المللی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان که به همت سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار می‌شود، گفت: این مسابقات به این دلیل این که هدفمند بوده و جامعه هدف آن نیز جوانان و دانشجویان مسلمان هستند، تأثیر صد درصدی دارد و اقدام بسیار خوبی است.
رتبه اول بیست‌و‌هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران افزود: به هر حال دانشجویان یکی از موثرترین اقشار به شمار می‌آیند که می‌توانند روی دیگر اقشار جامعه اثرگذار باشند. تربیت این قشر و سرمایه‌گذاری روی فعالیت قرآنی آنها بسیار کمک‌کننده است.

برپایی فعالیت‌های پرورشی و آموزشی در کنار اجرای مسابقات
قاری بین‌المللی قرآن با تأکید بر لزوم اجرای برنامه‌های پرورشی و آموزشی در کنار برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن عنوان کرد: یکی از اقدامات خوبی که در جهت ارتقای کیفی مسابقات قرآن و آماده‌سازی بیشتر دانشجویان مسلمان در حوزه فعالیت‌های قرآنی می‌تواند انجام شود برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی تخصصی و عمومی قرآن است.
وی در ادامه عنوان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی با محوریت قرآن کریم در کنار مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان، کمک می‌کند حتی دانشجویانی که در این مسابقات حضور دارند بتوانند برای مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران که هرساله برگزار می‌شود آماده شوند و در این مسابقات عرض اندام کنند.

نیکدستی در این بخش از سخنان خود با عنوان این مطلب که حبل المتین الهی قرآن است، گفت: قرآن، عامل وحدت مسلمانان جهان اسلام است و تمامی مذاهب اسلامی روی آن اشتراک دارند و به همین دلیل روی قرآن باید بسیار کار شود که البته برگزاری مسابقات قرآن جهان اسلام یکی از اقدامات مهم برای ایجاد وحدت بین دانشجویان مسلمان است.
وی در پایان گفت: امیدواریم مسئولان برگزارکننده مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان، بتوانند روی این بحث به خوبی کار کنند و وظیفه اصلی خود را که ترویج قرآن کریم است به درستی انجام دهند.

پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان دی‌ماه سال جاری به همت سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

captcha