عرضه کتاب «ابراهیم(ع) سیری در سیره قرآنی» در نمایشگاه بین‌المللی قرآن
کد خبر: 1426400
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴

عرضه کتاب «ابراهیم(ع) سیری در سیره قرآنی» در نمایشگاه بین‌المللی قرآن

کانون خبرنگاران نبأ/ زهرا پاک‌سیرت: کتاب «ابراهیم(ع) سیری در سیره قرآنی» تألیف مسعود حاجی ربیع در غرفه مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عرضه می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ، در مقدمه این کتاب آمده است: «سخن گفتن از انسان‌های بزرگ و اندیشیدن درباره شخصیت آنها سخت بوده و هست. این دشواری هنگامی آشکار می‌شود که بخواهیم درباره رفتار انسان‌هایی بحث کنیم که فراتر از زمین و زمان هستند. بی‌گمان رفتار این انسان‌ها  و تأثیرگذاری آنها در جوامع بشری برکسی پوشیده نیست.

در میان انبیای بزرگ الهی درخشش دیگری دارند و با هیچ یک از انسان‌های دیگر قیاس‌شدنی نیستند و در میان آنها، پرتو افشانی مشعل وجود حضرت ابراهیم(ع) چشم‌ها و دیده‌ها را خیره‌تر کرده و راه دیگری پیش رو می‌گذارد.

خداوند در قرآن مجید به بهترین صورت ممکن، حضرت ابراهیم(ع) را توصیف کرده و ستوده است و 69 بار از او نام برده و فضائل و کرامات هیچ یک از پیامبران را به این تفضیل باز نگفته است.

بی‌تردید شناخت ابعاد گوناگون شخصیت ابراهیم(ع) از نیازهای فکری بشر امروز است و در میان انبوهی از اندیشه‌ها و گرایش‌های مادی، بهترین راه تفکر و عمل را فراروی انسان‌ها قرار می‌دهد».

این کتاب شامل چهار فصل است که به ترتیب در فصل اول؛ مفهوم‌شناسی، فصل دوم؛ سیری کلی در زندگی حضرت ابراهیم(ع) و رفتار و شخصیت فردی و ویژگی اخلاقی ایشان، فصل سوم؛ روش نیایشی حضرت ابراهیم(ع) و شخصیت خانوادگی ایشان، فصل چهارم؛ شخصیت اجتماعی حضرت ابراهیم(ع)، دعوت به توحید و برائت‌جویی سیره حضرت ابراهیم(ع) در رفتار با فرمانروای معاصر، رفتار حضرت ابراهیم (ع) با قوم لوط(ع) بررسی شده است.

یادآور می‌شود، کتاب «ابراهیم(ع) سیری در سیره قرآنی» با قیمت هشت هزار تومان منتشر شده و در غرفه مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) نمایشگاه بین‌المللی قرآن عرضه شده است.

captcha