کنگره بزرگداشت سه هزار شهید؛ بهترین راه انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به جوانان
کد خبر: 1426611
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۱

کنگره بزرگداشت سه هزار شهید؛ بهترین راه انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به جوانان

گروه اجتماعی: رئیس ستاد کنگره سرداران و سه هزار شهید استان سمنان با بیان اینکه شهدا به بزرگداشت نیازی ندارند، اظهار کرد: برگزاری کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان ‌بهترین راه انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به جوانان و نیاز جامعه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، عبدالرحیم فریدون، رئیس ستاد کنگره سرداران و سه هزار شهید استان سمنان روز گذشته، 15 تیر در نشست هماهنگی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی برگزاری کنگره بزرگداشت سرداران و سه هزار شهید استان سمنان، اظهار کرد: برگزاری این کنگره نیاز جامعه است و هیچ شهیدی در هیچ وصیتنامه و توصیه‌ای، خواستار برگزاری مراسم نشده است.

وی با بیان اینکه شهدا به بزرگداشت نیازی ندارند، اظهار کرد: برگزاری کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان بهترین راه انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به جوانان و نیاز جامعه است که در این راستا کارنامه این استان ‌در زمان دفاع مقدس که جمعیتی بالغ بر 400 هزار نفر داشت، درخشان است که تقدیم سه هزار شهید، اجرای 26 عملیات آفندی و پدافندی و تشکیل یک یگان رزم برای حضور در عملیات‌های مختلف از دستاوردهای رزمندگان استان سمنان در جنگ تحمیلی است.

وی انقلاب را ثمره خون شهدا دانست و با اشاره به نام‌گذاری سال 93 به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی رهبری، گفت: برگزاری کنگره بزرگداشت شهدا در استان سمنان گام مثبتی برای تحقق شعار سال است.

وی با بیان اینکه شهدا صاحبان اصلی کنگره بزرگداشت هستند، خواستار همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه روابط عمومی‌ها برای اطلاع‌رسانی و تبلیغات هر‌چه بهتر برای برگزاری این کنگره شد و افزود: همه باید مشارکت کنیم زیرا کشور هر‌چه امروز دارد از برکت خون شهداست.

فریدون با بیان اینکه راحت از کنار خون شهدا گذشتن مسئولیت سنگینی دارد، متذکر شد: رشادت‌های رزمندگان و شهدا جامعه امروز را بیمه کرده و این بیمه برای همیشه معتبر است.

وی برگزاری کنگره بزرگداشت سرداران و سه هزار شهید استان سمنان را نوعی یادآوری ایثارگری‌های شهدا برای جامعه دانست و متذکر شد: تدوین و مستندسازی آثار شهدا در بخش‌های مختلف برای نسل آینده جامعه دستاورد مهم این کنگره است.

رئیس ستاد کنگره سرداران و سه هزار شهید استان سمنان با تأکید بر اینکه باید روحیه جهادی در برگزاری این کنگره به نمایش گذاشته شود، یادآور شد: تاکنون یادواره‌های مختلفی برگزار شده، ولی برگزاری این کنگره عالی‌ترین شکل یک آئین برای شهدای استان سمنان است و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

محمدهادی مظاهری، مشاور استاندار سمنان در امور ایثارگران نیز در این مراسم با اشاره به وسعت و تأثیربخشی معنوی شهدای دفاع مقدس برای جامعه، متذکر شد: شهدا ارزشمندترین الگو برای زندگی امروز هستند و برگزاری کنگره بزرگداشت سه هزار شهید این استان، آثار ماندگاری برای آیندگان بر جای می‌گذارد.

captcha